Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ GENEL FARMAKOLOJİ |
Üçüncü düzey |
VFT-600 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
None
|
Eğitimin dili
|
Turkish
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUHAMMET YASİN TEKELİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
None
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
İLERİ GENEL FARMAKOLOJİ
|
Dersin tanımı
|
İLERİ GENEL FARMAKOLOJİ
|
1- |
Moleküler biyolojik yöntemlerin uygulanmasında temel ilkeler
|
2- |
Moleküler biyolojik yöntemlerin uygulanmasında temel ilkeler
|
3- |
DNA analizi (lenfosit ve parafilm blok)
|
4- |
PCR
|
5- |
Agaroz jel elektroforezi
|
6- |
Restriksiyon enzim kesimi ve analizi (RFLP analizi)
|
7- |
Real time PCR-I
|
8- |
Real time PCR-II
|
9- |
İmmunhistokimya
|
10- |
ELISA
|
11- |
Western Blot
|
12- |
Protein aktivitesinin ölçülmesi
|
13- |
HPLC-I
|
14- |
HPLC-II
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler PCR bilir
|
2- |
Öğrenciler İmmunhistokimyayı bilir
|
3- |
Öğrenciler Real time PCR bilir
|
4- |
Öğrenciler ELISA'yı bilir
|
5- |
Öğrenciler Western Blot'u bilir
|
6- |
Öğrenciler HPLC'yi bilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
|
|
2- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
|
3- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
|
4- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
|
|
5- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
|
|
6- |
Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
|
|
7- |
Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
|
|
8- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
|
|
9- |
Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
|
|
10- |
Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
|
|
11- |
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
4
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
194
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 12. baskı, Pelikan Yay. Ltd. Şti., Ankara, 2009 (ISBN: 978-9944-119-73-3). - Goodman & Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics, J.G. Hardman ve L.E. Limbird (editörler), onbirinci baskı, McGraw-Hill, New York, 2006. - Goodman & Gilman's Manual of Pharmacology and Therapeutics, L.L. Brunton, K.L. Parker (editörler), onbirinci baskı, McGraw-Hill, New York, 2008. - Basic & Clinical Pharmacology, B.G. Katzung (editör), dokuzuncu baskı, Appleton & Lange, Stamford, 2004. - Pharmacology, H.P. Rang, M.M. Dale, J. M. Ritter, R. J. Flower, G. Henderson (editörler), yedinci baskı, Churchill Livingstone, Elsevier, İspanya, 2011.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Melmon & Morelli's Clinical Pharmacology, S.G. Carruthers, B.B. Hoffman, K.L. Melmon, D.W. Nierenberg (editörler), dördüncü baskı, McGraw-Hill, New York, 2000. - Clinical Pharmacology, P.N. Bennett, M. J. Brown (editörler), dokuzuncu baskı, Churchill Livingstone, Elsevier, İspanya, 2003. - Pharmacology, G. M. Brenner, C. W. Stevens (editörler), üçüncü baskı, Saunders Elsevier, Çin, 2010. - Avery's Drug Treatment, T.M. Speight ve N.H.G. Holford (editörler), dördüncü baskı, Adis International, Auckland, 1997. - Drug Interactions Handbook, K.A. Bachman (editör), Lexi-Comp Inc., Hudson-Ohio, 2003. - BNF/TİK-5 Türkiye İlaç Kılavuzu-2007 Formüleri, S.Oğuz Kayaalp (ed.), Turgut Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., İstanbul, 2007. - Netter's Illustrated Pharmacology, R.B. Baffa, Rawls S.M., Beyzarov E.P. (editörler), Icon Learning Systems, A.B.D., 2005. - Pharmacology, G.M. Brenner ve C. W. Stevens (editörler), üçüncü baskı, Saunders Elsevier, Philadelphia, A.B.D., 2010.
|
|