Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > OMURGASIZ HAY.LAB.I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OMURGASIZ HAY.LAB.I Birinci düzey BİY207 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri BİY 205 Omurgasız Hayvanlar-I dersini alması tavsiye edilir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin veriliş şekli Pratik
Dersin amacı Bu dersin amacı; aşağıda bahsedilen hayvan şubelerinin morfolojik, biyolojik ve taksonomik özelliklerini uygulamalı olarak inceleyerek ve gözlem yaparak bir düzende öğretmektir.
Dersin tanımı Protozoa, Porifera, Cnidaria, Platyhelminthes, Nematoda, Annelida ve Mollusca şubelerine ait çeşitli türlerin morfolojik ve anatomik yapıları, bu şubelere ait örneklerin toplanması ve saklanmasına ilişkin yöntemler ve uygulama.

Dersin içeriği
1- Protozoonları toplama ve koruma yöntemleri
2- Parazit protozoonların incelenmesi
3- Parazit protozoonların incelenmesi
4- Noctiluca, Euglena, Volvox, Amoeba, Radiolaria ve Foraminiferlere ait preparatların incelenmesi ve çizilmesi
5- Paramecium, Stentor, Vorticella ve Stylonychia gruplarının incelenmesi ve çizilmesi
6- Scypha cinsinin enine ve boyuna kesitlerini içeren preparatların incelenmesi ve çizilmesi
7- Hydra’ nın enine kesiti, Aurelia ‘nın yaşam döngüsü, , Metridium’un enine ve boyuna kesitlerini içeren preparatların incelenmesi ve çizilmesi
8- ARA SINAVI
9- Planaria cinsinin sindirim sisteminin incelenmesi ve Fasciola hepatica’nın yaşam döngüsü
10- Dicrocoelium dendriticum’ un incelenmesi
11- Taenia solium, T. pisiformis ve Moniezia expensa’nın incelenmesi
12- Rotifer ve Nematod örneklerinin incelenmesi
13- Mollusk örneklerinin incelenmesi ve çizilmesi
14- Annelid örneklerinin incelenmesi ve çizilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Omurgasız hayvan şubelerinin özelliklerini tanımlar.
2- İncelenen hayvanların şube, cins ve türünü teşhis etmek için taksonomik anahtar kullanır.
3- İncelenen hayvanların morfolojik özelliklerini çizim ile gösterir.
4- Çeşitli hayvanların içyapıyı açıklamak için diseksiyon yapar.
5- Omurgasız hayvanları toplama, saklama ve preparasyon yöntemlerini uygular.
6- Deney sonuçlarını raporlayabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ayyıldız, N., Omurgasız Hayvanlar Laboratuar Kılavuzu, Atatürk Üniv., Fen-Edebiyat Fak., Yayın No: 169, Erzurum, 1997.
Yardımcı Kaynaklar 1. Salman, S., Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayıncılık, Palme Yayınları: 295, Ankara, 2004. 2. Pechenik, J.A., Biology of the Invertebrates, Wm. C. Brown Publishers, USA, 1991. 3. Ruppert, E. E., Barnes, R. D., Invertebrate Zoology, Saunders College Publishing, USA, 1994.

Ders ile ilgili dosyalar