Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > UZAKTAN ALGILAMADA YAZILIM UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZAKTAN ALGILAMADA YAZILIM UYGULAMALARI Birinci düzey HM 403 Zorunlu 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÜMİT HALUK ATASEVER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ümit Haluk Atasever
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Laboratuvar dersleri: Haftada iki saat teorik ve uygulamalı temeller. Öğrenciler, programlı ders faaliyetlerinin %70’ine devam etmek zorundadır.
Dersin amacı Multispektral uydu görüntüleri ile histogram düzeltme, kontrollü ve kontrolsüz sınıflandırma uygulamaları, değişim saptama uygulamaları gerçekleştirebilme kabiliyetinin öğrencilere kazandırılması.
Dersin tanımı Uydu görüntüleri ile temel düzey tematik bilgi çıkarma uygulamaları

Dersin içeriği
1- Uzaktan Algılamada Temel Kavramlar
2- Envi Yazılımına Giriş
3- Envi Yazılımında Temel Düzeltme İşlemleri
4- Görüntü Koordinatlandırma ve Görüntü Kaydı (Image Registration) İşlemleri
5- Multispektral Band Birleştirme, Görüntü Kesme ve Çalışma Bölgesi Tanımlama
6- Kontrolsüz Sınıflandırma Uygulamaları
7- Kontrollü Sınıflandırma Uygulamaları
8- Kontrollü Sınıflandırma Uygulamaları
9- Arazi Kullanım Haritalarının Üretimi
10- Arazi Kullanım Haritalarının Üretimi
11- Bitki Örtüsü Haritalama Uygulamaları
12- Kontrolsüz Değişim Saptama Uygulamaları
13- Kontrollü Değişim Saptama Uygulamaları
14- Kontrollü Değişim Saptama Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uydu görüntülerinin görsel yorumlama teknikleri öğrenilir.
2- Öğrenciler temel düzeyde radyometrik düzeltme yaparlar.
3- Öğrenciler kontrollü ve kontrolsüz sınıflandırma yaparlar.
4- Öğrenciler uydu görüntülerine koordinat dönüşümü yaparlar.
5- Farklı tarihteki uydu görüntüleri ile değişim saptama analiz yaparlar.
6- Öğrenciler modern sınıflandırma tekniklerini kullanarak arazi örtüsü/kullanımı haritası üretirler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 6 30
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dijital Görüntü İşleme, Filiz Sunar vd., Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2017, Eskişehir
Yardımcı Kaynaklar Envi Kullanım Kılavuzu https://www.l3harrisgeospatial.com/docs/gettingstartedwithenvi.html#Analyze

Ders ile ilgili dosyalar