Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > KELAM EKOLLERİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KELAM EKOLLERİ II Birinci düzey TİB 0512 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MURAT SERDAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. TEMEL YEŞİLYURT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı None
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı İslam medeniyetinde ortaya çıkan kelam okullarının kelam problemleri hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin tanımı İman amel ilişkisi, büyük günah işleyenlerin dini konumu, Tanrı kelamının yaratılmış olup olmadığı gibi kelam sorunlarının kronolojik olarak anlatılır.

Dersin içeriği
1- Kelam İlminin ortaya çıkışı ve gelişmesi.
2- Kelam İlminin metodu.
3- Hariciler ve görüşleri
4- Şia ve görüşleri
5- Kaderiyye ve görüşleri
6- Cebriyye ve görüşleri
7- Mürcie ve görüşleri
8- Mutezile ve görüşleri
9- Müşebbihe, Mücessime ve görüşleri
10- Ehli Sünnet kelamı
11- Eş'arilik ve görüşleri
12- Maturidilik ve görüşleri
13- Eş’arî ile Maturidi kelam ekollerinin temel özelliklerinin mukayesesi.
14- Eş’arî ile Maturidi kelam ekollerinin ihtilaf ettikleri kelam problemleri ve değerlendirmeleri.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İslam Kelamının yöntembiliminin temel mantığını kavrar.
2- Mutezile Kelam yöntemini kavrar
3- Eş’arî Kelam yöntemini kavrar
4- Maturidi Kelam yöntemini kavrar
5- Eş’arî kelamı ile Maturidi Kelamını mukayese eder
6- Ekollerin İslam düşüncesine katkılarını değerlendirir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Şerafettin Gölcük, Süleyman Toprak; Kelam, Murat Serdar: Kelam Tarihi.
Yardımcı Kaynaklar İmam Maturidi: Kitabu’t-Tevhid ; Eş’arî: el-İbâne an Usûli’d-Diyâne Prof. Dr. Bekir Topaloğlu: Kelam İlmi

Ders ile ilgili dosyalar