Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarla Bitkileri > TOHUMLUK TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOHUMLUK TEKNOLOJİSİ Birinci düzey TAB 404 Zorunlu 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SATI UZUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SATI UZUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Öğrenciye tohumların nasıl oluştukları, nasıl çimlendikleri, çimlenmeyi etkileyen koşullar, tohum canlılık testleri, tohumlukların analizi ve sertifikalandırılması sırasında uygulanan işlemler, sertifikalı tohumluğun önemi ve ülkemizde tohumluk üretimi ve tohumculuk politikaları teorik bilgiler kazandırmaktır.
Dersin tanımı Tohumların oluşumu ve çimlenmesi, fiziksel ve biyolojik değerlerinin belirlenmesi, tohumlukların sertifikalandırılması ve sertifikalı tohumlukların önemi anlatılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Giriş, tohum ve tohumluk. Tohumluğun safiyet analizi için tohumluk numuneleri ve alınma şekilleri
2- Bitkilerde üreme, çiçeklenmenin başlaması, çiçek morfolojisi. Safiyet analizinde aranan ögeler, safiyet analizinde ayırım işlemleri
3- Meyve gelişimi, tohum oluşumu ve gelişmesi. Safiyet analizinde ayırım işlemleri, tam ve yarı çalışma numunesinde safiyet analizinde sonuçların hesaplanması ve ifadesi
4- Tohum oluşumu ve gelişmesi (devam). Ayrılması zor türler, sonuçlar üzerine etkisi çok fazla olan yabancı maddeler ve diğer tür tohumların hesaplanması ve sonuçların rapor edilmesi kilogramda adet analizi
5- Tohum çimlenmesinde başlıca aşamalar, çimlenme tipleri. Tohumluğun diğer fiziksel değerlerinin belirlenmesi, konu ile ilgili sorular ve çözümleri
6- Tohum çimlenmesini etkileyen faktörler. Çimlenme testinin amacı, çimlenme testinde kullanılan materyaller ve özellikleri
7- Tetrazolium testi. Çimlendirme testinin uygulanışı
8- İletkenlik testi; embriyo testi; X-ışını testi. Çimlendirmeyi teşvik edici uygulamalar ve sürme hızı ve gücünün belirlenmesi
9- Tür ve çeşit ayrımında kullanılan yöntemler ve sonuçların değerlendirilmesi. Çimlenme testi ile ilgili sorular ve çözümleri
10- Tohumluk sertifikasyonu, tarla kontrolleri. Tohum sağlık testleri
11- Tohumluk kontrolleri, temsili numunesinin alınması, çalışma numunesinin alınması. Tohum canlılık testlerinden tetrazolium testinin uygulanışı
12- Laboratuar analizleri, sertifikalar ve raporlar, tohumluk sınıfları. Tohumluk safiyet ve çimlenme testlerinin uygulamalı olarak yapılması
13- Tohumluk etiketleri, sertifikalı tohumluk kullanımının önemi. Tohumluk safiyet ve çimlenme testlerinin uygulamalı olarak yapılması
14- Ülkemizde tohumluk ve tohumculuk politikaları. Tohumluk safiyet ve çimlenme testlerinin sonuçlarının değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bitkilerde tohum ve meyve oluşumunun biyolojik yönünü kavrar
2- Çimlenmenin esaslarını kavrar
3- Tohum canlılık testlerini uygulayabilir
4- Tohumlukların sertifikalandırılması için tarla ve laboratuar kontrollerinin esaslarını bilir
5- Tohumluklardan nasıl temsili ve çalışma nnumunesi alınnacağını açıklayabilir
6- Tohumluğun fiziksel özelliklerinin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri uygulayabilir.
7- Sertifikalı tohumluğun önemini açıklayabilir
8- Tohumluk teknolojisi ile ilgili temel kavramları açıklar
9- Tohumluk üretiminin sorunları ve çözüm önerileri hakkında yorum yapabilir
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11- Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tohumluk Bilimi-Sevim SAĞSÖZ
Yardımcı Kaynaklar Ders notlarım ve notlara ait haftlara ayrılmış sunular

Ders ile ilgili dosyalar