Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Odyometri > ODY İLERİ TEST Y.-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ODY İLERİ TEST Y.-I Birinci düzey ODY 205 Zorunlu 3 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET İLHAN ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET İLHAN ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli powerpoint sunusu ile yüz yüze
Dersin amacı İletim, Koklear ve Retrokoklear işitme kayıplarında ayırıcı tanı gerekliliğinin kavranmasını ve ayırcı tanı testlerinin temel düzeyde yapılmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı İletim, koklear, retrokoklear işitme kayıplarının özellikleri Ayırıcı tanı testlerinin yapılışı

Dersin içeriği
1- Elektrofizyolojik testler işitsel uyarılma potansiyonleri: temel bilgiler.
2- Ses uyarıları, işitsel uyarılma potansiyellerinin sınıflandırılması.
3- İşitsel beyin sapı cevaplarının oluşma mekanizması.
4- Elektrokohleografi(EcoG)
5- Elektrokohleografi(EcoG)(Devamı)
6- Klinik uygulamada işitsel uyarılma potansiyelleri işitsel beyin sapı cevaplarının normal değişimleri.
7- İleşitim tipi işitme kayıpları.
8- ABR,Kohlear işitme kapıları ve ABR, akustik sinir.
9- Postoserebellar köşe ve ABR.
10- Üst beyin sapı lezyonları.
11- ABR, multiple skleroz ve ABR.
12- Pediatrik uygulamada ABR.
13- Genel Tekrar.
14- Genel Tekrar.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eşik üstü testleri kavrar.
2- Retrokoklear ve kohlear işitme kaybının ayırımını yapabilir.
3- Otoakustik emisyon testini kavrar.
4- Elektrofizyolojik testleri kavrar.
5- İstenilen testleri doğru ve eksiksiz yapabilme becerisi kazanır.
6- Standart test sonuçlarına göre ileri test gerektiren hastaları ayırtedebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4- İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5- Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6- İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8- İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9- Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10- İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11- Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 4 56
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ders sunumu
Yardımcı Kaynaklar ders sunumu

Ders ile ilgili dosyalar