Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEKİ UYGULAMA |
Birinci düzey |
MU302 |
|
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERCAN YILDIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
BÜTÜN ÖĞRETİM ÜYELERİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. HASAN TALHA ÜNSAL
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ-YÜZE VE UYGULAMA
|
Dersin amacı
|
Bu dersi alan öğrencilerin Bahçe Bitkilerinde yapılan kültürel ve teknik
uygulamalar ve laboratuvar analizleri konusunda pratik kazanması
hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerin derslerde aldıkları ekim, dikim, bakım ve mücadele ve
laboratuvar analizleri konularındaki teorik bilgileri pekiştirmek amacıyla
bu işlemlerin bizzat yaptırılarak öğretilmesini yapsayan bir derstir.
|
1- |
Meyvecilik alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile pomolojik analizler
|
2- |
Sebzecilik alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile pomolojik analizler
|
3- |
Bağcılık alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile pomolojik analizler
|
4- |
Bahçe ürünlerinin muhafazası ve pazara hazırlanması alanında derim sonrası uygulamalar ile kalite kontrol analizleri
|
5- |
Süs bitkileri alanında kültürel ve teknik uygulamalar ile pomolojik analizler
|
6- |
Harç hazırlığı, tohum ekim ve fide dikim yerlerinin hazırlanması
|
7- |
Sebze ve meyvelerde çiçek yapılarının arazida anlatılması ve laboratuarda incelenmesi
|
8- |
Sebzelerde budamaların bitkiler üzerinde anlatılması
|
9- |
Sert ve yumuşak çekirdekli meyvelerde budama uygulamaları
|
10- |
Bağda budama uygulamaları.
|
11- |
Süs bitkilerinde budama uygualmaları.
|
12- |
Polen canlılık ve çimlenme testleri.
|
13- |
-
|
14- |
-
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Sebze yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek bahar dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
|
2- |
Meyve yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek bahar dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
|
3- |
Bağ yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek bahar dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
|
4- |
Süs bitkileri yetiştiriciliği hakkında bilgi verilerek bahar dönemine ilişkin arazi ve laboratuvar uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
8- |
7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
9- |
7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
10- |
7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
11- |
8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
12- |
8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
13- |
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
14- |
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
15- |
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
4
|
5
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
14
|
4
|
56
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
103
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
70
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Uygulama konuları ile ilgili hazırlanmış olan sunular, çıktıları ve yayımlanmış makaleler.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Y.S. AĞAOĞLU, H. ÇELİK, M. ÇELİK, Y. FİDAN, Y. GÜLŞEN, A. GÜNAY, N. HALLORAN, İ. KÖKSAL, R. YANMAZ (2001): Genel Bahçe Bitkileri ANKARA.
S. ÖZBEK 1978. Genel Meyvecilik (Kışın Yaprağını Döken Meyve Türleri).
Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No. 128. Ders Kitabı 11.
R. ÖZÇAĞIRAN 1988. Meyvecilik Tekniği. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi
yayınları . Bornova, İzmir.
H. T. HARTMAN, D.E. KESTER, Jr.F. DEVİES, R.L. GENEVE 1997. Plant
Propagation Principles and Practies. Sixth Edition, Prentice Hall, New Jersey
R. ÖZÇAĞIRAN 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik
İlişkiler. Ege Üniv. Ziraat Fak. Yayınları No: 243
R.J. GARNER 1997. The Grafters Handbook. The Royal Horticultural Society
A. GÜNAY 2005. Sebze Yetiştiriciliği (cilt II), ISBN: 975-00725-2-9.
R. W. ROBİNSON, VE D.S. DECKER -WALTERS 1997. Cucurbits. CAB
International, Wallingford Oxon, UK.
H. VURAL, D. EŞİYOK ve İ. DUMAN 2000. Kültür Sebzeleri. ISBN:975-
97190-0-2.
|
|