Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLETİŞİMİN TARİHSEL BOYUTU |
Üçüncü düzey |
Hİ 575 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HAMZA ÇAKIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
İletişim tarihinin dünyada ve Türkiye'deki gelişimini teknik,sosyal ve siyasal özellikleriyle inceleyerek,İletişimin toplumsal yapılar açısından önemini ortaya koymak.
|
Dersin tanımı
|
İnsanlık tarihinin başlangıcından itibaren gelişim kaydeden iletişim unsurunun toplumsal,siyasal ve ekonomik açıdan etkinliğinin tarihsel süreçte değerlendirilmesi.
|
1- |
Tarih öncesi toplumlarda iletişim
|
2- |
İlk Çağlarda çeşitli toplumlarda iletişim /Sözlü kültür
|
3- |
Yazının bulunması ve toplumsal siyasal etkileri /El Yazmalı Kültür
|
4- |
Eski Yunan ve Roma'da siyasal,toplumsal düzen ve İletişim
|
5- |
Eski Türkler ve İslam toplumlarında İletişim
|
6- |
Ortaçağ'da, Avrupa'da ve doğu toplumlarında siyasi düzen ve toplumsal yapı/Matbaanın icadı ve etkileri/Basım kültürü
|
7- |
Vize
|
8- |
Vize
|
9- |
Avrupa'da yenileşme hareketleri ve iletişim
|
10- |
Osmanlı İletişim Sistemi ve matbaanın etkileri
|
11- |
Elektriğin icadı ve iletişim sistemlerindeki yenileşme
|
12- |
Osmanlı son dönemi ve çeşitli Avrupa devletlerinde siyasal ve toplumsal gelişmelerin temelinde ve sonrasında iletişimin gücü
|
13- |
20. Yüzyılda İletişim araçlarının gelişimi ve toplumsal etkileri
|
14- |
Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tarihsel süreçte iletişim unsurunun toplumsal ve siyasal açıdan taşıdığı önemi kavramak
|
2- |
iletişim unsurunun,tek düze bir biçimde mesaj akışını değil,daha kapsayıcı bir süreci ifade ettiğini tanımlamak
|
3- |
Toplumsal gelişmede iletişim unsurunun vazgeçilmez nitelik taşıdığını göstermek
|
4- |
Başlangıçtan bugüne tarihi süreçte iletişim araçlarının gelişimini sıralamak
|
5- |
İletişim araçlarının,toplumsal ve siyasal düzen içerisindeki etkilerini çeşitli toplumlar özelinde ortaya koymak
|
6- |
İletişim tarihini teknik gelişim dışında kültürel ve siyasi etkiler bağlamında tanımlamak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
3
|
12
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
40
|
40
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
40
|
40
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Basın ve Yayın Tarihi, M. Nuri İnuğur / İletişim Tarihi, David Crowley
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|