Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (y.l.) > PLANLAMA TEORİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PLANLAMA TEORİSİ İkinci düzey SKY508 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Turkish
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET SEYDA OZAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa DEMİRCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı .
Dersin veriliş şekli Theoretical
Dersin amacı This course aims to understand the nature of planning in general. The course seek to answer the following questions: (1) What kind of activity is planning? (2)What are the objectives of planning? (3) What are the impacts of planning?
Dersin tanımı planning as design of physical environment, planning as systems analysis, planning as a rational process, incrementalism, mixed-scanning, planning as an ethical activity, planning as a political activity.

Dersin içeriği
1- Fiziksel planlama
2- Sistem ve rasyonel süreç olarak planlama
3- Küçük değişimlere dayanan (incrementalist) planlama
4- Karma yaklaşım (mixed scanning)
5- Savunucu planlama
6- Marksizm ve planlama
7- Planlama ve halk katılımı
8- İletişimsel planlama veya müzakereci planlama
9- vize sınavı
10- Planlama ve postmodernizm
11- Planlama ve piyasa
12- Planlama ve etik
13- Planlama ve uygulama
14- Planlama ve kamu yararı
15- Siyasal faaliyet olarak planlama
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Planlama faaliyetinin doğasını anlama
2- Planlamanın amaçlarını tartışma
3- Planlamanın etkilerini tartışma
4- Planlama teorilerini öğrenme
5- planlamanın eleştirilerini kavrama
6- planlama uygulamalarını değerlendirme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.
2- Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.
3- Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
4- Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.
5- Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 5 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Faludi, Andreas (1973) A Reader in Planning Theory, Pergamon Press. Taylor, Nigel (1998) Urban Planning Theory Since 1945, Sage Publications. Tekeli, İlhan (2001) Modernite Aşılırken Kent Planlaması, İmge Kitabevi.
Yardımcı Kaynaklar Keleş, Ruşen (2006) Kentleşme Politikası, İmge Kitapevi.

Ders ile ilgili dosyalar