Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PLANLAMA TEORİSİ |
İkinci düzey |
SKY508 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Turkish
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET SEYDA OZAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Mustafa DEMİRCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
.
|
Dersin veriliş şekli
|
Theoretical
|
Dersin amacı
|
This course aims to understand the nature of planning in general. The course seek to answer the following questions: (1) What kind of activity is planning? (2)What are the objectives of planning? (3) What are the impacts of planning?
|
Dersin tanımı
|
planning as design of physical environment, planning as systems analysis, planning as a rational process, incrementalism, mixed-scanning, planning as an ethical activity, planning as a political activity.
|
1- |
Fiziksel planlama
|
2- |
Sistem ve rasyonel süreç olarak planlama
|
3- |
Küçük değişimlere dayanan (incrementalist) planlama
|
4- |
Karma yaklaşım (mixed scanning)
|
5- |
Savunucu planlama
|
6- |
Marksizm ve planlama
|
7- |
Planlama ve halk katılımı
|
8- |
İletişimsel planlama veya müzakereci planlama
|
9- |
vize sınavı
|
10- |
Planlama ve postmodernizm
|
11- |
Planlama ve piyasa
|
12- |
Planlama ve etik
|
13- |
Planlama ve uygulama
|
14- |
Planlama ve kamu yararı
|
15- |
Siyasal faaliyet olarak planlama
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Planlama faaliyetinin doğasını anlama
|
2- |
Planlamanın amaçlarını tartışma
|
3- |
Planlamanın etkilerini tartışma
|
4- |
Planlama teorilerini öğrenme
|
5- |
planlamanın eleştirilerini kavrama
|
6- |
planlama uygulamalarını değerlendirme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.
|
|
2- |
Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.
|
|
5- |
Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
3
|
14
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
10
|
10
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
12
|
5
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Faludi, Andreas (1973) A Reader in Planning Theory, Pergamon Press.
Taylor, Nigel (1998) Urban Planning Theory Since 1945, Sage Publications.
Tekeli, İlhan (2001) Modernite Aşılırken Kent Planlaması, İmge Kitabevi.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Keleş, Ruşen (2006) Kentleşme Politikası, İmge Kitapevi.
|
|