Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (y.l.) > UZMANLIK ALAN DERSI 4
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 4 İkinci düzey BİM 854 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MEHMET ERLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Anabilim dalı öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sınıf ve laboratuar uygulamaları
Dersin amacı Tez çalışmasında güncel konuların takip edilmesi ve bilgi aktarımının gerçekleştirilmesi
Dersin tanımı Tez konusu hakkında bilgi birikimi elde edilmesi

Dersin içeriği
1- Literatür takibi
2- Makale inceleme
3- Değerlendirme
4- Rapor Hazırlama ve Sunma
5- Literatür takibi
6- Makale inceleme
7- Rapor Hazırlama ve Sunma
8- Değerlendirme
9- Literatür takibi
10- Makale inceleme
11- Rapor Hazırlama ve Sunma
12- Değerlendirme
13- Sunum teknikleri
14- Deneysel çalışma değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize edebilecektir.
2- Literatürü takip edebilecektir.
3- Güncel konular hakkında kritik yapabilecektir.
4- Tahlil etme yetisini geliştirebilecektir.
5- Araştırmalarını gerçekleştirebilecektir.
6- Bilime katkı yapmayı tasarlayabilecektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 6 84
Toplam iş yükü     127
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Çalışma konusu ile ilgili literatürdeki güncel makale ve kitaplar.

Ders ile ilgili dosyalar