Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Çin Dili ve Edebiyati (y.l) > ÇİN MİTLERİ VE MASALLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇİN MİTLERİ VE MASALLARI İkinci düzey ÇDE515 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DİDEM YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ DİDEM YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Bu derste eski Çin kültürü ve ilkel insanların inançlarının bir ürünü olan Çin mitlerinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Böylelikle Çin kültürünü oluşturan değerlerin anlaşılmasına katkı sağlanması; akademik çalışmalarda başvurulabilecek malzeme, kuram ve yöntem konusunda farkındalığın oluşturulması hedeflenmektedir. Bu amaçla mitlerin yer aldığı birincil kaynaklar; Türkçeye çevirisi yapılmış kitaplar üzerinden Çin mitleri; özet metinler ve ikincil kaynaklar üzerinden de ele alınacaktır.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı ve giriş - Dersin müfredatı ve ölçme yöntemleri - Sınav/Ödev konularının seçimi hakkında bilgilendirme
2- - Mit ve Mitolojinin tanımı - Çin’in mitleri - Sınav/Ödev konularının kararlaştırılması
3- - Mitolojinin gelişimi ve incelenme tarihi, - Mitlerin öğrenilmesinde yapısalcılık, - Mitolojik okullar.
4- - İlkel bilim ve eğitim kaynağı olarak Mit. - Mitlerin sınıflandırılması
5- - Kozmogonik mitlerin tanımı - Çin’in kozmogonik mitleri
6- - Yaratılış mitlerin tanımı - Çin’in yaratılış mitleri
7- - Türeyiş mitlerin tanımı - Çin’in türeyiş mitleri
8- ARA SINAV
9- - Takvim mitlerin tanımı - Çin’in takvim mitleri - Teogoni mitlerinin tanımı - Çin’in teogoni mitleri
10- - Etiolojik mitlerin tanımı - Çin’in etiolojik mitleri
11- - Eskatoloji mitlerinin tanımı - Çin’in eskatoloji mitleri
12- - Totem mitlerinin tanımı - Çin’in totem mitleri
13- - Kahramanlık mitlerinin tanımı - Çin’in kahramanlık mitleri
14- - Sunumlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mit ve mitolojiyi tanır,
2- Çin mitolojisi ve kültürüne yönelik temel düzeyde bilgilenir,
3- Çin mitleri konusunda akademik çalışmalara temel oluşturabilecek düzeyde bilgi edinir,
4- Kuram ve yöntem olarak mitolojinin nasıl inceleneceği konusunda teorik açıdan bilgilendirerek, pratiğe dönüştürme konusunda deneyim kazanır,
5- Bilimsel araştırma ve yazma yeterliliği artar,
6- Yaratıcı düşünme ve kavramsal açıdan farkındalığı gelişir,
7- Grup çalışması konusunda deneyim elde edilir,
8- Sunum becerilerini gelişir,
9- Akademik yayın sürecinin işleyişi hakkında deneyim kazanır.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3- Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4- Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5- Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6- Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7- Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8- Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
11- Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yang, L. An, D. Turner, J. A. (2005). Handbook of Chinese Mythology. ABC-Clio.
Yardımcı Kaynaklar Bayat, F. (2007). Mitolojiye Giriş. Ötüken Neşriyat. Birrell, A. (2016). Çin Mitleri. Phoenix Yayınevi. Campbell, J. (2020). Tanrıçalar ve Tanrıçanın Dönüşümleri. İthaki Yayınları. Campbell, J.(2019). Kahramanın Sonsuz Yolculuğu. İthaki Yayınları. Chen, L. (2015). Çin Mitolojisi Efsanelerin Kökeni. Kaynak Yayınları Eliade, M. (2018). Mitlerin Özellikleri. Alfa Yayınları. Ferguson, J.C. (2020). Çin Mitolojisi İnanışlar, İmparatorlar ve Ejderhalar. Maya Kitap. Levi-strauss, C. (2013). Mit ve Anlam. İthaki Yayınları. Mutlu, O. (2017). Mitoloji Nedir, Ne Değildir? Gürer Yayınları. Werner, C. E. T. (2009). Çin Mitleri ve Efsaneleri. İlya İzmir Yayınevi.

Ders ile ilgili dosyalar