Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİL Birinci düzey HM 310 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ NİHAL TEKİN ÜNLÜTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İLHAN ÖZEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sunum
Dersin amacı İş hayatı için gerekli, yabancı dilde konuşma özgüveni ve becerisini arttırmak
Dersin tanımı İş hayatı ve günlük hayat için yabancı dilin kullanımı

Dersin içeriği
1- About you, your job and where you work
2- Your business activities
3- The location and layout of your company
4- Meeting and wellcoming Partings and thanks
5- Setting up a meeting Confirming arrangements
6- Changing plans Explaining and apologising
7- Making contact by phone Leaving and taking messages
8- e-mail and telephone problems
9- Eating out
10- Starting a journey
11- Travelling
12- Checking facilities and information
13- Arriving and meeting contacts
14- Gifts and saying thank you
15- Returning home
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Günlük hayat için gerekli olan genel gramer konularının tekrar edilmesi/öğrenilmesi
2- Tanışma/kendini tanıtma ve yer tarif etmeyi (ülke, şehir, bina, istasyon/havaalanı/ tren garı) öğrenmeyle ilgili kelimeleri, cümle yapılarını öğrenme
3- Toplantı düzenleme/onaylama, program değişikliği (tarih/yer/saat), toplantı için gerekli olan ekipman ile ilgili kelimeleri, cümle yapılarını öğrenme
4- Telefon aracılığıyla bağlantı kurma, mesaj alma/bırakma hakkında kelimeleri ve cümle yapılarını öğrenme
5- Telefon ve e-posta ile iletişimde yaşanan problemler ile ilgili kelimeleri ve cümle yapılarını öğrenme
6- İş seyahatini ve iş yemeğini ilgilendiren konularla ilgili cümle yapılarını öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ian Badger,Pete Menzies, English for Business Life Elementary, Marshall Cavendish Education
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar