Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sosyoloji > ÇAĞDAŞ FELSEFE TEORİLERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ FELSEFE TEORİLERİ I Birinci düzey SOS346 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri felsefeye giriş 1 ve felsefeye giriş 2
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERDAR SAYGILI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli anlatım ve tartışma
Dersin amacı çağdaş felsefe teorilerinin ortaya konması ve problematize edilmesi
Dersin tanımı çağdaş felsefe teorilerine giriş

Dersin içeriği
1- giriş: oryantasyon, tanıtım, kaynaklar ve yol haritası
2- J. Bentham ve faydacılık
3- Hegel: Tinin görüngübilimi
4- Hegel: tarih felsefesi
5- Marx''ın sosyal teorisi
6- Kierkegaard
7- Schopenhauer
8- Schopenhauer
9- Nietzsche
10- Nietzsche
11- J. Stuart Mill''in faydacılığı ve liberalizimi
12- Dilthey ve hemeneutik
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrenci temel fikirleri bilir
2- öğrenci temel fikirleri problematize eder.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
2- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
3- Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
4- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
5- Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6- Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
7- Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
8- Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
9- Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
10- Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 8 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Modern felsefenin kısa tarihi (R. Scruton); hegel, tarihte akıl; Bentham, yasamanın ilkeleri; Mill, özgürlük üzerine; Marx, Komünist manifesto.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar