Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe ve Japonca
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü.
|
Dersin amacı
|
Kronolojik sıra gözetilerek seçilen Japon sinema filmleri aracılığıyla Japon tarihi, toplumu ve kültürü hakkında bilgi edinimi sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Tarihsel ve sosyal bağlamda Japon sineması.
|
1- |
Dünya sinema tarihine giriş.
|
2- |
Geçmişten bugüne Japon sineması.
|
3- |
Film çözümleme yöntemleri.
|
4- |
Akira Kurosawa, Yedi Samuray (1946) adlı film gösterimi.
|
5- |
Yedi Samuray: karakter çözümlemesi; 16. Yy. Japonyasının toplumsal ve tarihsel olaylarının değerlendirilmesi
|
6- |
Always san-chôme no yûhi (2005) adlı film gösterimi. (Yönetmen: Takashi Yamazaki)
|
7- |
Always san-chôme no yûhi çözümlemesi, 1960’lı yılların Japonyasının toplumsal ve tarihsel ögelerinin değerlendirilmesi.
|
8- |
Ara sınav.
|
9- |
Ashita no Kioku (2006) adlı film gösterimi. (Yönetmen: Yukihiko Tsutsumi)
|
10- |
Ashita no Kioku çözümlemesi, 2000’li yılların Japonyasının toplumsal ve tarihsel ögelerinin değerlendirilmesi.
|
11- |
Anime ve tarihçesi, Hayao Miyazaki, Studio Ghibli.
|
12- |
Hayao Miyazaki, Sen to Chihiro no Kamikakushi (Ruhların Kaçışı) (2001) adlı anime filmi gösterimi.
|
13- |
Sen to Chihiro no Kamikakushi (Ruhların Kaçışı) ve Japon mitolojisi.
|
14- |
Genel tekrar ve değerlendirme.
|
15- |
Yıl Sonu Sınavı.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
15
|
2
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
8
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İzlenecek Filmler: Akira Kurosawa, Yedi Samuray (1946); Always san-chôme no yûhi (2005); Ashita no Kioku (2006); Sen to Chihiro no Kamikakushi (Ruhların Kaçışı) (2001).
|
Yardımcı Kaynaklar
|
(1) Bülent Diken, Carsten B. Lausten, Filmlerle Sosyoloji, Üçüncü Basım, Metis, Mayıs 2014.
(2) Peter Wollen, Sinemada Göstergeler ve Anlam, Üçüncü Basım, Çeviren: Zafer Aracagök, Bülent Doğan, Metis, Kasım 2008.
(3) Serpil Kırel, Kültürel Çalışmalar ve Sinema, 2. Basım, Kırmızı Kedi, 2010.
(4) Aygün Şen, Kayıp Keşif Yolculuk, Japon Sineması Manga ve Anime, Doğu Kitabevi, 2014.
|
|