Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > TARİHSEL VE SOSYAL BAĞLAMDA JAPON SİNEMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARİHSEL VE SOSYAL BAĞLAMDA JAPON SİNEMASI İkinci düzey AÇD678 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe ve Japonca
Koordinatör PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Sözlü.
Dersin amacı Kronolojik sıra gözetilerek seçilen Japon sinema filmleri aracılığıyla Japon tarihi, toplumu ve kültürü hakkında bilgi edinimi sağlamak.
Dersin tanımı Tarihsel ve sosyal bağlamda Japon sineması.

Dersin içeriği
1- Dünya sinema tarihine giriş.
2- Geçmişten bugüne Japon sineması.
3- Film çözümleme yöntemleri.
4- Akira Kurosawa, Yedi Samuray (1946) adlı film gösterimi.
5- Yedi Samuray: karakter çözümlemesi; 16. Yy. Japonyasının toplumsal ve tarihsel olaylarının değerlendirilmesi
6- Always san-chôme no yûhi (2005) adlı film gösterimi. (Yönetmen: Takashi Yamazaki)
7- Always san-chôme no yûhi çözümlemesi, 1960’lı yılların Japonyasının toplumsal ve tarihsel ögelerinin değerlendirilmesi.
8- Ara sınav.
9- Ashita no Kioku (2006) adlı film gösterimi. (Yönetmen: Yukihiko Tsutsumi)
10- Ashita no Kioku çözümlemesi, 2000’li yılların Japonyasının toplumsal ve tarihsel ögelerinin değerlendirilmesi.
11- Anime ve tarihçesi, Hayao Miyazaki, Studio Ghibli.
12- Hayao Miyazaki, Sen to Chihiro no Kamikakushi (Ruhların Kaçışı) (2001) adlı anime filmi gösterimi.
13- Sen to Chihiro no Kamikakushi (Ruhların Kaçışı) ve Japon mitolojisi.
14- Genel tekrar ve değerlendirme.
15- Yıl Sonu Sınavı.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 15 2 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 8 8
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İzlenecek Filmler: Akira Kurosawa, Yedi Samuray (1946); Always san-chôme no yûhi (2005); Ashita no Kioku (2006); Sen to Chihiro no Kamikakushi (Ruhların Kaçışı) (2001).
Yardımcı Kaynaklar (1) Bülent Diken, Carsten B. Lausten, Filmlerle Sosyoloji, Üçüncü Basım, Metis, Mayıs 2014. (2) Peter Wollen, Sinemada Göstergeler ve Anlam, Üçüncü Basım, Çeviren: Zafer Aracagök, Bülent Doğan, Metis, Kasım 2008. (3) Serpil Kırel, Kültürel Çalışmalar ve Sinema, 2. Basım, Kırmızı Kedi, 2010. (4) Aygün Şen, Kayıp Keşif Yolculuk, Japon Sineması Manga ve Anime, Doğu Kitabevi, 2014.

Ders ile ilgili dosyalar