Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YÖNETİM VE ORGANİZASYON |
Birinci düzey |
HİT 124 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA KOÇER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Mustafa KOÇER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Yönetim ve organizasyon disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliği ve organizasyonel yapılara ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neo klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetimin fonksiyonları ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır.
|
1- |
Yönetim Kavramı, Yönetim Biliminin Doğuşu.
|
2- |
Çağdaş Yönetim Öncesi ve Çağdaş Yönetim Dönemi.
|
3- |
Klasik Yönetim Teorisi
|
4- |
Beşeri İlişkiler Dönemi ve Modern Yönetim Teorisi
|
5- |
Yönetim Faaliyetlerinin Özellikleri. Yönetim Fonksiyonları-Planlama
|
6- |
Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme (Organizasyon)-1
|
7- |
Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme (Organizasyon)-2
|
8- |
Yönetim Fonksiyonları- Yürütme-1
|
9- |
Yönetim Fonksiyonları- Yürütme-2
|
10- |
Yönetim Fonksiyonları- Koordinasyon
|
11- |
Yönetim Fonksiyonları- Denetim
|
12- |
Yönetim Fonksiyonları- Karar verme
|
13- |
Örgütlerde Çatışma ve nedenleri
|
14- |
Organizasyonlarda Çatışma Yönetimi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yönetim Kavramını ve fonksiyonlarını bilir.
|
2- |
Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir.
|
3- |
Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincindedir.
|
4- |
Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir.
|
5- |
Planlama süreci ve aşamalarına hakimdir.
|
6- |
Örgütleme kavramını, fonksiyonunu, organizasyon ilkelerini ve örgüt teorilerini bilir.
|
7- |
Koordinasyon ve denetim teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
|
8- |
Örgütlerde çatışma yönetiminde başvurulabilecek stratejileri öğrenir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
1
|
7
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
51
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mümin Ertürk, İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınevi, İstanbul, 2012.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Göksel ATAMAN, İşletme Yönetimi: Temel Kavramlar Yeni Yaklaşımlar, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2002.
Halil CAN, Organizasyon ve Yönetim, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2005.
Erol EREN, Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2005.
Tamer KOÇEL, İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2005.
Şerif ŞİMŞEK-Adnan ÇELİK, Yönetim ve Organizasyon, Eğitim Akademi Yayınları, Konya, 2009.
|
|