Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > ACETABULUM KIRIKLARI VE KIRIKLI ÇIKIKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ACETABULUM KIRIKLARI VE KIRIKLI ÇIKIKLARI İkinci düzey VCR 623 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Dersin veriliş şekli Hafta 1 saat teorik
Dersin amacı Acetabulum anatomisi, kırık ve çıkıklarının tanısı ve sağaltım yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmıştır
Dersin tanımı Acetabulum kırık ve çıkıklarının tanımı ve tedavisi

Dersin içeriği
1- Os coxa'nın anatomisi
2- Os coxa'nın anatomisi
3- Acetabulum anatomik yapısı
4- Acetabulum anatomik yapısı
5- Acetabulum kırıklarının tanısı
6- Acetabulum kırıklarının sağaltımı
7- Acetabulum kırıklarının sağaltımı
8- Acetabulum kırıklarının sağaltımı
9- Acetabulum çıkıklarının tanısı
10- Acetabulum çıkıklarının sağaltım yöntemleri
11- Acetabulum çıkıklarının sağaltım yöntemleri
12- Acetabulum çıkıklarının sağaltım yöntemleri
13- Postoperatif bakım
14- Postoperatif bakım
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Acetabulum anatomisi
2- Acetabulum kırıkları
3- Acetabulum çıkıkları
4- Sağaltım yöntemleri
5- Operasyon teknikleri
6- Komplikasyonlar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fossum TW 2003 Small animal surgery, Manm FA, Constanninescu GM, Yoon H-Y, 2011, Fundemantals of Small animal surgery
Yardımcı Kaynaklar Fossum TW 2003 Small animal surgery, Manm FA, Constanninescu GM, Yoon H-Y, 2011, Fundemantals of Small animal surgery

Ders ile ilgili dosyalar