Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PROJE YÖNETİMİ |
Birinci düzey |
BS 419 |
Seçmeli |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYYİP ÖZCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYYİP ÖZCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Proje, Ar-Ge Projesi, proje yönetimi süreçleri ve bilgisayar mühendisliğinde yenilikçi proje yaklaşımları konusunda bilgi birikimi sağlamak ve uygulama örnekleri hazırlama becerisi kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Proje ve Proje Döngüsü Kavramı
|
2- |
Proje Yönetimi Kavramı, Kapsam Yönetimi, Zaman Yönetimi, Maliyet Yönetimi, Kalite Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi
|
3- |
Proje Yönetimi Kavramı, İletişim Yönetimi, Risk Yönetimi, Tedarik Yönetimi, Entegrasyon Yönetimi
|
4- |
Ar-Ge Projesi Tanımı ve Ar-Ge Projesi Hazırlama
|
5- |
Ar-Ge Projesi Tanımı ve Ar-Ge Projesi Hazırlama
|
6- |
Yazılım Ar-Ge Projeleri
|
7- |
Ar-Ge Projelerinde Yenilikçi Yaklaşımlar
|
8- |
Ar-Ge Projelerinde Yenilikçi Yaklaşımlar
|
9- |
Teknoloji ve Yenilik Ar-Ge Projeleri Destekleri
|
10- |
Teknoloji ve Yenilik Ar-Ge Projeleri Destekleri
|
11- |
Girişimcilikle Sonuçlanan Başarılı Ar-Ge Projesi Örnekleri
|
12- |
Girişimcilikle Sonuçlanan Başarılı Ar-Ge Projesi Örnekleri
|
13- |
Girişimcilikle Sonuçlanan Başarılı Ar-Ge Projesi Örnekleri
|
14- |
Bilişim Alanında Yeni Teknolojik Eğilimler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Proje ve ilgili kavramları öğrenir
|
2- |
Ar-Ge Projesi kavramı ve Ar-Ge projesi hazırlama tekniklerini öğrenir
|
3- |
Bilişim alanında Ar-Ge Projesi hazırlama kavramlarını öğrenir
|
4- |
Ar-Ge Projeleri için sağlanan destekler hakkında farkındalık kazanır
|
5- |
Yenilikçi bilişim projesi örnekleri hakkında bilgi edinir
|
6- |
Bilişim projelerinin girişimcilikle sonuçlanması konusunda farkındalık kazanır
|
7- |
Bilişimde Yeni Eğilimler ve Teknolojiler alanında bilgi edinir
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
|
|
6- |
Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
|
|
7- |
Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
|
|
8- |
Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
|
|
11- |
Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
|
|
12- |
Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
|
|
13- |
Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
|
|
14- |
Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
|
|
15- |
Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
28
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|