Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Birinci düzey REK301 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET BEHZAT TURAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr.Gör.HASAN AKSOYAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Eğitim, öğrenme, öğretme gibi kavramları ve etkileyen unsurları açıklayabilme. Hareket öğretimi, genel öğretim yöntemleri, sporda öğretim yöntemleri öğrenme,
Dersin tanımı Sporda kullanılan öğretim yöntemleri,

Dersin içeriği
1- Eğitim, öğretim, öğrenme kavramları,
2- Öğretim ilkeleri,
3- Öğretim ilkelerini etkileyen etkileyen faktörler,
4- Yöntem seçiminde dikkat edilecek hususlar,
5- hareket öğretimi,
6- Genel Öğretim yöntemleri,
7- Genel Öğretim Yöntemleri,
8- Sporda öğretim Yöntemleri genel bakış,
9- Klasik Yöntem, alıştırma yöntemi + Ara Sınav
10- Eşli çalışma yöntemi, katılım yöntemi, gösteri yöntemi,
11- Yönlendirilmiş buluş Yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi,
12- Karma Yöntem ve diğer yöntemlerin tekrarı,
13- Tümevarım-Tümdengelim ve miks yöntem
14- Öğretim Yöntemleri ile ilgili Güncel uygulama sorunlarının tartışılması ve çözüm önerileri
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler Eğitim ile ilgili kavramları açıklayabilir
2- Öğrenciler Hareket öğretimi ve dikkat edilecek unsurları kavrayabilir
3- Öğrenciler Yöntem seçiminde dikkat edilecek unsurları sayabilir
4- Öğrenciler Genel öğretim yöntemlerini öğrenir
5- Öğrenciler Sporda kullanılan öğretim yöntemleri söyler ve uygular
6- Öğrenciler Yöntem seçimini etkileyen faktörleri sayabilir
7- Öğrenciler yaş grubu cinsiyet bireysel farklılık ve sporcu yetenekleri materyal ve kullanılacak alana uygun yöntemi seçer ve uygular
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim yöntemleri -Prof.Dr Kemal TAMER ve Atilla Pulur
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları KPSS öğretim Yöntemleri sunumları çalışma notları test vb

Ders ile ilgili dosyalar