Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > NOBEL EDEBİYAT ÖDÜLÜ VE JAPON YAZARLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NOBEL EDEBİYAT ÖDÜLÜ VE JAPON YAZARLARI Birinci düzey JDE404 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe-Japonca
Koordinatör PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ali Volkan ERDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Nobel Edebiyat Ödülü almış ve bu ödüle aday gösterilmiş Japon yazar ve eserlerinin incelenerek Japon kültürü ve toplumu üzerine bilgi aktarımı
Dersin tanımı Nobel Edebiyat Ödülü almış ve aday gösterilmiş Japon yazar ve eserlerinin incelenmesi

Dersin içeriği
1- Nobel Edebiyat Ödülü nedir? Asya''''da Nobel Edebiyat Ödülü kazanan yazarlar.
2- Yasunari Kawabata, yaşamı ve eserleri. Yasunari Kawabata’nın Nobel Edebiyat Ödülü konuşması (1968)
3- Kawabata’nın "Karlar Ülkesi" adlı romanının okuması ve incelemesi 1
4- Kawabata’nın "Karlar Ülkesi" okuma ve incelemesi 2
5- "Karlar Ülkesi" okuma ve incelemesi 3
6- "Karlar Ülkesi" okuma ve incelemesi 4
7- "Karlar Ülkesi" okuma ve incelemesi 5
8- "Karlar Ülkesi" genel değerlendirme
9- Ara Sınav
10- Kenzabuo Oe, yaşamı ve eserleri. Kenzaburo Oe’nin Nobel Edebiyat Ödülü konuşması (1994)
11- Oe’nin “Kurbanı Beslemek” adlı öyküsünün okuması ve İncelemesi
12- Yukio Mishima, yaşamı ve eserleri.
13- Yukio Mishima''''nın "Vatanseverlik" adlı öyküsünün okuması ve incelenmesi
14- Haruki Murakami, yaşamı ve eserleri.
15- Haruki Murakami''''nin "Taştan Yastık" adlı öyküsünün okuması ve incelenmesi
16- Genel değerlendirme
17- Yıl Sonu Sınavı (Vize)
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Edebiyat ödülleri tarihi ile ilgili fikir sahibi olur.
2- Yasunari KAWABATA''nın Nobel Edebiyat Ödülü konuşmasını öğrenir.
3- "Karlar Ülkesi" adlı eser hakkında bilgi sahibi olur.
4- "Altın Tapınak" adlı eser hakkında bilgi sahibi olur.
5- Oe KENZABURO''nun Nobel Edebiyat Ödülü konuşmasını öğrenir.
6- "Kurbanı Beslemek" adlı eser hakkında bilgi sahibi olur.
7- "Bağımsız Organ" adlı eser hakkında bilgi sahibi olur.
8- Yukio MISHIMA hakkında bilgi sahibi olur.
9- Haruki MURAKAMI hakkında bilgi sahibi olur.
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 4 8 32
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı (1) Her yeni yılda dersin sorumlusu tarafından güncellenmiş ders notu verilir. (2) Yasunari Kawabata, "Karlar Ülkesi", Çeviren: Nihal Yeğinobalı, Altın Kitaplar, 1971. (3) Kenzaburo Oe, "Kurbanı Beslemek", Çeviren: Ali Volkan Erdemir, Can Yayınları, 2015. (4) Yukio Mishima, "Vatanseverlik" (Yaz Ortasında Ölüm içinde), Çeviren: Gökçin Taşkın, Can Yayınları, 1985. (5) Haruki Murakami, "Taştan Yastık" (Birinci Tekil Şahıs içinde), Çeviren: Ali Volkan Erdemir, Doğan Kitap, 2021.
Yardımcı Kaynaklar Yasunari Kawabata, Yukio Mishima ve Sei Ito (1968) Söyleşisi.

Ders ile ilgili dosyalar