Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > ELEKTRİK TESİSLERİ PROJESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTRİK TESİSLERİ PROJESİ Birinci düzey EM 486 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Nurettin Üstkoyuncu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu  ders  ile;  bir  yapının  kullanım  alanlarında  gerekli  enerjinin  sağlanabilmesi  için  kullanılacak  teçhizatın hesaplanması amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Elektrik tesisatına ait projelerin gerçekleştirilmesi için yapılması gereken hesaplamalar ve ilgili yönetmelikler.

Dersin içeriği
1- Elektrik Tesisleri Proje ve Elektrik İç Tesisleri Proje Hazırlama Yönetmelikleri
2- Proje Düzenleme Esasları, Plan Çizim Esasları
3- Elektrik Projelerinin Çiziminde Kullanılan Program ve Semboller
4- Elektrik Projelerinin Çiziminde Kullanılan Program ve Semboller
5- Topraklama Yöntemleri ve Hesapları
6- Gerilim Düşümü Hesabı
7- Kompanzasyon
8- Sigorta Seçimi
9- İç Aydınlatma Hesapları
10- Dış Aydınlatma Hesapları
11- Elektrik Proje Temel Bileşenleri ve Örnek Projeler
12- Elektrik Projesi Çizimi
13- Elektrik Projesi Çizimi
14- Elektrik Projesi Çizimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanmaları hususunda yardımcı olur.
2- Öğrencilere teknik çizimler yapmaları hususunda tecrübe kazandırır.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İsmail Kaşıkçı, Ders Notları, Denizli, 2009.
Yardımcı Kaynaklar Elektrik Tesisleri Proje Yönetmeliği, Elektrik İç Tesisleri Proje Hazırlama Yönetmeliği

Ders ile ilgili dosyalar