Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TARIMSAL PROJE HAZIRLAMA |
Birinci düzey |
TAB 420 |
Seçmeli |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Tarımsal işletmelere yada tarımla uğraşan müteşebbislere, her türlü (Tübitak, DPT, AB, Kalkınma Ajansları, UNDP, IPART vb. diğer fonlar) fonlara tarımsal proje hazırlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Proje, yapılacak herhangi bir ekonomik faaliyetin, yatırımın amacını, faaliyet alanını, kapsamını, gerektirdiği masrafı, yaratacağı faydayı önceden gösteren ve böylece alternatif faaliyet ve yatırımlar arasından seçme olanağı veren ve uygulamaya temel olacak bir doküman olarak tanımlanmakta olup,ülkelerin sahip oldukları kaynakların oldukça sınırlı olması bu kaynakların tam ve etkin kullanımını gerekli kılmaktadır. Mevcut kaynakların, arzu edilen amaçlar doğrultusunda kullanım alanlarına ayrılması, ancak rasyonel bir planlama ile sağlanabilmektedir. Planların başarıya ulaşabilmesi için, gerek kamu ve gerekse özel sektörde kaynak kullanımı gerektiren her bir faaliyetin ve yatırımın her yönüyle kapsamlı olarak incelenmesi ve özellikle gerektireceği masrafların, yaratacağı faydanın açık ve doğru bir şekilde ortaya konması, diğer bir ifade ile projelendirilmesi gerekmektedir.
|
1- |
Proje nedir?
|
2- |
Proje çeşitleri
|
3- |
Proje süreç yönetimi
|
4- |
Projelerin amaçları
|
5- |
Bir projenin başarısız olmasının sebepleri
|
6- |
Projeler hangi özellikleri taşımalıdır
|
7- |
Proje hazırlamada çerçevemiz ne olmalıdır (Her öğrenciye bir tarımsal proje ödevi verilecek)
|
8- |
Tarımsal Projeler ve Özellikleri
|
9- |
Yatırım Konusunun Belirlenmesi ve Proje Kararı
|
10- |
Projenin Gerekçesi ve Piyasa Etüdü
|
11- |
Proje Giderleri ve Gelirleri,Projelerin Teknik Değerlendirilmesi
|
12- |
Projelerin Mali Açıdan Değerlendirilmesi
|
13- |
Projelerin Ekonomik Açıdan Değerlendirilmesi
|
14- |
Örnek projelerden bazılarının ders esnasında paylaşımı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tarımsal Proje Hazırlama dersini alan öğrenciler bitkisel ve hayvansal üretim projelerini hazırlama ve değerlendirme yapabilecek
|
2- |
Proje Süreç Yönetimi (PCM) konusunda bilgi sahibi olacaklar
|
3- |
Dönem içerisinde hazırlayacakları projelerde derste öğrendiklerini uygulama olanağı bulacaklardır
|
4- |
Tarımsal konularda proje hazırlayabilirler
|
5- |
Tarımsal proje hazırlama konusunda danışmanlık yapabilirler
|
6- |
Tarımsal fonlara proje başvurusu yapabilişler
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
7- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
7
|
2
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
67
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Erkuş,A., Rehber, E., 1998, Proje Hazırlama Tekniği, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No:1496, Ankara.
2-İnan,İ.H., 2000, Proje Hazırlama ve Değerlendirme Tekniği, Tekirdağ.
3-Cinemre,H.A., 2001, Proje Hazırlama ve Değerlendirme, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı, No:41, Samsun.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kendi hazırladığımız ders notarı ve sunular
|
|