Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sosyoloji > GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Birinci düzey SOS345 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GİZEM ONARAL DANACI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Öğrencinin, gelişimle ilgili temel kavramları kullanmayı öğrenmesi sağlamaktır.
Dersin tanımı Ders öğrencinin, çocukların ve ergenlerin genel gelişimsel özellikleri hakkında bilgi sahibi olması için tasarlanmıştır.

Dersin içeriği
1- Gelişim Psikolojisine Giriş
2- Gelişim Psikolojisinde araştırma yöntemleri
3- Gelişimin Biyolojik ve Çevresel Temelleri
4- Gelişim İlkeleri ve Gelişim Dönemleri
5- Gelişim Görevleri
6- Ara Sınav
7- Fiziksel ve Motor Gelişim
8- Bilişsel Gelişim Kuramları
9- Kişilik Gelişimi ve Kuramları
10- Savunma Mekanizmaları
11- Ahlak gelişimi ve kuramlar
12- Erken yetişkinlikte fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişim
13- Orta yetişkinlikte fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişim
14- Geç yetişkinlik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişim
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Psikoloji ve bilim arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
2- Gelişimle ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olma,
3- Gelişim ilkelerini açıklayabilme,
4- Gelişimi etkileyen faktörleri açıklayabilme,
5- Fiziksel gelişim hakkında bilgi edinebilme,
6- Bilişsel gelişim hakkında bilgi edinebilme,
7- Çocukta sosyal gelişimi hakkında bilgi edinebilme,
8- Çocukta duygusal gelişim hakkında bilgi edinebilme,
9- Dil gelişimi hakkında bilgi edinebilme,
10- Ahlak gelişimi hakkında bilgi edinebilme,

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
2- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
3- Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
4- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
5- Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6- Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
7- Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
8- Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
9- Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
10- Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bacanlı, H. (2015). Gelişim ve Öğrenme, Ankara: Pegem Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Ersanlı, K. (2015). Eğitim Psikolojisi, İstanbul: Lisans Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar