Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANALİTİK FELSEFE |
Birinci düzey |
FEL411 |
Zorunlu |
7 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ VEDAT ÇELEBİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. VEDAT ÇELEBİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. VEDAT ÇELEBİ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze -Anlatım Tartışma
|
Dersin amacı
|
Analitik felsefenin kavramlar ve problemlerini açıklayabilme. Analitik felsefenin ne olduğu hakkındaki tartışmalar konusunda bilgi sahibi olabilme.
|
Dersin tanımı
|
Analitik felsefenin kavramlar ve problemlerini açıklayabilme. Analitik felsefenin ne olduğu hakkındaki tartışmalar konusunda bilgi sahibi olabilme. Dil ve anlam.
|
1- |
Analitik felsefeye genel bir giriş
|
2- |
Analitik felsefenin tarihsel kökenleri
|
3- |
Analitik felsefenin temel kavramları
|
4- |
Analitik felsefenin temel soruları
|
5- |
Wittgenstein''''''''ın Tractatus adlı eserinde Dil ve dünya ilişkii
|
6- |
Wittgenstein''''''''ın Tractatus adlı eserinde resim kuramı
|
7- |
İşaret edilen söylenebilen ayrımı
|
8- |
Midterm exam
|
9- |
Wittgenstein''''''''ın Felsefi Soruşturmalar adlı eserinde gündelik dil ve dil oyunları kavramı
|
10- |
Gottlob Frege: Anlam ve Referans
|
11- |
Bertrand Russell:Betimleme kuramı
|
12- |
Bertrand Russell:Mantıksal atomculuk
|
13- |
S. Kripke: Özdeşlik mantığı
|
14- |
Söz edimleri kuramı: Austin
|
15- |
Söz edimleri kuramı: Searle
|
16- |
FINAL EXAM
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Analitik felsefe içindeki düşünceleri açıklar.
|
2- |
Doğrulanabilirlik ve yanlışlanabilirlik arasında ilgileri kurar.
|
3- |
Analitik felsefedeki temel problemleri ve onlara önerilen çözümleri açıklar.
|
4- |
Doğrulanabilirlik ve yanlışlanabilirlik arasında ilgileri kurar.
|
5- |
Doğrulanabilirlik ve yanlışlanabilirlik arasındaki ilgileri tartışır.
|
6- |
Günümüzdeki tartışmalar üzerinde bu dönem filozoflarının etkilerini analiz eder.
|
7- |
Analitik felsefe hakkında bazı dökümanları toplayıp yorumlar.
|
8- |
Çağımızın problemleriyle bu felsefenin bağlantılarını açıklar.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
|
|
2- |
Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
3- |
Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
|
|
4- |
Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
|
|
5- |
Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
|
|
8- |
Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
|
|
9- |
Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
|
|
10- |
Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
|
|
12- |
Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
|
|
13- |
Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
|
|
14- |
Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
|
|
15- |
Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
2
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
82
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
J-G. Rossi, Analitik Felsefe (Paradigma Yay.). Arda Denkel Anlam ve Nedensellik
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Wittgenstein, Tractatus, (trans. By D.F.Pears-B.F. McGuinness, Routledge, 1975. -L. Wittgestein, Philosophical Investigations, (trans. by G.E.M Anscombe), Blackwell Publishing, 2001. -L. Wittgenstein, The Blue and Brown Boks, Blackwell Publishing, 1992.
|
|