Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Biyosistem Mühendisliği > HASSAS TARIM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HASSAS TARIM Birinci düzey BM 421 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BAHADIR DEMİREL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHADIR DEMİREL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. NECATİ ÇETİN
Dersin veriliş şekli Örgün (Yüz Yüze)
Dersin amacı Bu dersin amacı; Hassas tarımın tanımı, amaçları, veri toplama, veri işleme ve karar verme, değişken düzeyli uygulama, hassas tarıma yönelik ekonomik analiz ve adaptasyon konularında öğrencilere temel bilgi ve farkındalığın kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı Hassas tarım uygulamaları ve ilgili teknolojiler.

Dersin içeriği
1- Hassas tarıma giriş (tanım, yararlar ve bileşenler)
2- Veri toplama (giriş, yer ve uydu esaslı konum belirleme sistemleri, GPS)
3- Veri toplama (DGPS, GLONASS, geleceğe yönelik teknolojiler)
4- Verim Görüntüleme-Haritalama Sistemleri
5- Toprak örnekleme yöntemleri
6- Toprak özellikleri haritalama yöntemleri
7- Uzaktan Algılama
8- ARA SINAV
9- Veri işleme ve karar verme (coğrafi bilgi sistemleri)
10- Değişken düzeyli uygulama
11- Değişken düzeyli tarım makineleri (toprak işleme ve ekim makineleri)
12- Değişken düzeyli tarım makineleri (kimyasal uygulama ve sulama makineleri)
13- Hassas tarım teknolojilerinin Ekonomik analizi
14- Hassas uygulamalı tarıma adaptasyon
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hassas uygulamalı tarım yaklaşımından haberdar olur,
2- Veri toplama yöntemlerini ve bileşenlerini tanır,
3- Verim görüntüleme ve haritalama sistemlerini tanır,
4- Toprak örnekleme ve toprak özellikleri haritalama yöntemlerini tanır,
5- Uzaktan Algılama yöntemlerini tanır,
6- Veri işleme ve karar verme yöntemlerini tanır,
7- Değişken düzeyli uygulamalar ve buna izin veren makineler hakkında bilgi sahibi olur,
8- Hassas tarıma ekonomik yönden uygunluk ve adaptasyon süreci hakkında fikir sahibi olur.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2- Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3- Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5- Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6- Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7- Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mehmet Metin Özgüven, Hassas Tarım, Akfon Kitap Kırtasiye, 2018.
Yardımcı Kaynaklar Anonymous, 1997, Precision Agriculture in the 21st Century.National Research. National Research Council, Washington.

Ders ile ilgili dosyalar