Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HASSAS TARIM |
Birinci düzey |
BM 421 |
Seçmeli |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. BAHADIR DEMİREL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHADIR DEMİREL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. NECATİ ÇETİN
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün (Yüz Yüze)
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; Hassas tarımın tanımı, amaçları, veri toplama, veri işleme ve karar verme, değişken düzeyli uygulama, hassas tarıma yönelik ekonomik analiz ve adaptasyon konularında öğrencilere temel bilgi ve farkındalığın kazandırılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Hassas tarım uygulamaları ve ilgili teknolojiler.
|
1- |
Hassas tarıma giriş (tanım, yararlar ve bileşenler)
|
2- |
Veri toplama (giriş, yer ve uydu esaslı konum belirleme sistemleri, GPS)
|
3- |
Veri toplama (DGPS, GLONASS, geleceğe yönelik teknolojiler)
|
4- |
Verim Görüntüleme-Haritalama Sistemleri
|
5- |
Toprak örnekleme yöntemleri
|
6- |
Toprak özellikleri haritalama yöntemleri
|
7- |
Uzaktan Algılama
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Veri işleme ve karar verme (coğrafi bilgi sistemleri)
|
10- |
Değişken düzeyli uygulama
|
11- |
Değişken düzeyli tarım makineleri (toprak işleme ve ekim makineleri)
|
12- |
Değişken düzeyli tarım makineleri (kimyasal uygulama ve sulama makineleri)
|
13- |
Hassas tarım teknolojilerinin Ekonomik analizi
|
14- |
Hassas uygulamalı tarıma adaptasyon
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hassas uygulamalı tarım yaklaşımından haberdar olur,
|
2- |
Veri toplama yöntemlerini ve bileşenlerini tanır,
|
3- |
Verim görüntüleme ve haritalama sistemlerini tanır,
|
4- |
Toprak örnekleme ve toprak özellikleri haritalama yöntemlerini tanır,
|
5- |
Uzaktan Algılama yöntemlerini tanır,
|
6- |
Veri işleme ve karar verme yöntemlerini tanır,
|
7- |
Değişken düzeyli uygulamalar ve buna izin veren makineler hakkında bilgi sahibi olur,
|
8- |
Hassas tarıma ekonomik yönden uygunluk ve adaptasyon süreci hakkında fikir sahibi olur.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
|
|
5- |
Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
|
|
6- |
Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
79
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mehmet Metin Özgüven, Hassas Tarım, Akfon Kitap Kırtasiye, 2018.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Anonymous, 1997, Precision Agriculture in the 21st Century.National Research. National Research Council, Washington.
|
|