Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Çin Dili ve Edebiyati > ÇİNCE DİLBİLGİSİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇİNCE DİLBİLGİSİ I Birinci düzey ÇDE103 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Çince
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SELMA BAŞKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu ders, öğrencinin yazılı iletişimleri (örneğin, e-postalar, mektuplar, raporlar) aracılığıyla sundukları hakkında daha güvenli hissetmelerine yardımcı olmak amacıyla, temel dilbilgisi ve noktalama kurallarını ve kalıplarını öğretir.
Dersin tanımı Bu derste doğru fiil formlarını (tekil ve çoğul) inceler ve öğreniriz; kesme işareti kullanımı, virgül kullanımı ve bunun gibi cümlelerin nasıl noktalanacağı gibi diğer noktalama işaretleri ve zamir kuralları detaylandırılır. Dersleri güçlendirmek için düzenli ödevler gereklidir ve kısa yazma ödevleri öğrencilerin dilbilgisi becerilerini işe koymalarını sağlar.

Dersin içeriği
1- Soru sorma yöntemleri
2- Sıfat yüklemi veya nominal yüklemi olan cümle
3- Varoluş cümleleri
4- Zaman gösterme yöntemleri
5- Eylemlerde zaman gösterme yöntemleri 1
6- Eylemlerde zaman gösterme yöntemleri 2
7- Eylemlerde zaman gösterme yöntemleri 3
8- Ara Sınav
9- "Le" kullanımı
10- Tümleçler (Sonuç Bildiren)
11- Tümleçler (Yön Bildiren)
12- Tümleçler (Durum Bildiren)
13- "shi.....de" kalıbı
14- Krşılaştırmalı İfadeler
15- Final sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yeni sözcükler öğrenir.
2- Basit dilbilgisi kurallarını öğrenir.
3- Dilbilgisi kurallarına uygun olarak basit cümle kurar.
4- Diğer dersleri daha kolay anlar.
5- Soru sözcükleri öğrenir.
6- Günlük konuşma dilini öğrenir.
7- Diyalog kurabilir.
8- Doğru telaffuzu öğrenir.
9- Kendini ifade edebilir.
10- Temel dilbilgisi kurallarını öğrenir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18- Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
19- Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
20- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) Yang Ji Zhou, Hanyu Jiaocheng 1, Pekin Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınları, 2010. 2) Zhu Shaoxing, Jiandan Hanyu Yufa Xuexi Shuoci, Pekin Üniversitesi Yayınları, 2002.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar