Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FONKSİYONEL ANALİZ-II |
İkinci düzey |
MAT 554 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere Fonksiyonel Analizde Operatör Teorsinin temel kavramlarını vermektir
|
Dersin tanımı
|
Kompakt cümleler ve Kompakt Lineer Operatörler ,Banach Cebiri ve Spektral Teory,Monotone Operatörler, Hilbert uzaylarında Sınırlı Operatörler, Sınırsız Operatörler, Ters çevrilebilir Operatörler ,Bazı dizi uzaylarında fine spektrum.
|
1- |
Normlu Uzaylarda Kompaktlık
|
2- |
Kompakt Lineer Operatörler
|
3- |
Banach Cebiri
|
4- |
Değişmeli Banach Cebirleri
|
5- |
Hilbert Uzaylarında Sınırlı Operatörler
|
6- |
Spectral Teoremi
|
7- |
Normal operatörlerin özdeğerleri
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Sınırlı Self-Adjoint Operatörlerin Spectral Teorisi
|
10- |
Monotone Operatörler
|
11- |
Hilbert Uzaylarında Sınırsız Operatörler
|
12- |
Ters çevrilebilir Operatörler
|
13- |
Bazı Dizi Uzaylarında Fine Spektrum
|
14- |
Bazı Uygulamalar
|
15- |
FINAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Normlu Uzaylarda Kompaktlık kavramını öğrenir.
|
2- |
Kompakt Lineer Operatör kavramını öğrenir.
|
3- |
Banach Cebirini öğrenir.
|
4- |
Spectral kavramını ve Teoremi öğrenir.
|
5- |
Spektral hesaplar.
|
6- |
Normal operatörleri öğrenir ve özdeğerlerini hesaplar.
|
7- |
Monotone Operatörleri öğrenir.
|
8- |
Terslenebilir Operatörleri inceler.
|
9- |
Bazı Dizi Uzaylarında Fine Spektrum hesaplar.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
|
|
2- |
Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
|
|
3- |
Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
|
|
4- |
Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
|
|
5- |
Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
|
|
6- |
Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
|
|
7- |
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
|
|
8- |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
|
|
9- |
Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
3
|
9
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
4
|
8
|
32
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
. E.Kreysig ,Introductory Functional Analysis with Applications,J.Wiley and Sons, Newyork,1987,
. B.Musayev ve M.Alp, Fonksiyonel Analiz, Kütahya Kasım 2000.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
. W.Rudin,Functional Analysis,Mc Graw-Hill Publishing Comp.Ltd,Nev Delhi 1973.
|
|