Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > FONKSİYONEL ANALİZ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FONKSİYONEL ANALİZ-II İkinci düzey MAT 554 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere Fonksiyonel Analizde Operatör Teorsinin temel kavramlarını vermektir
Dersin tanımı Kompakt cümleler ve Kompakt Lineer Operatörler ,Banach Cebiri ve Spektral Teory,Monotone Operatörler, Hilbert uzaylarında Sınırlı Operatörler, Sınırsız Operatörler, Ters çevrilebilir Operatörler ,Bazı dizi uzaylarında fine spektrum.

Dersin içeriği
1- Normlu Uzaylarda Kompaktlık
2- Kompakt Lineer Operatörler
3- Banach Cebiri
4- Değişmeli Banach Cebirleri
5- Hilbert Uzaylarında Sınırlı Operatörler
6- Spectral Teoremi
7- Normal operatörlerin özdeğerleri
8- ARA SINAV
9- Sınırlı Self-Adjoint Operatörlerin Spectral Teorisi
10- Monotone Operatörler
11- Hilbert Uzaylarında Sınırsız Operatörler
12- Ters çevrilebilir Operatörler
13- Bazı Dizi Uzaylarında Fine Spektrum
14- Bazı Uygulamalar
15- FINAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Normlu Uzaylarda Kompaktlık kavramını öğrenir.
2- Kompakt Lineer Operatör kavramını öğrenir.
3- Banach Cebirini öğrenir.
4- Spectral kavramını ve Teoremi öğrenir.
5- Spektral hesaplar.
6- Normal operatörleri öğrenir ve özdeğerlerini hesaplar.
7- Monotone Operatörleri öğrenir.
8- Terslenebilir Operatörleri inceler.
9- Bazı Dizi Uzaylarında Fine Spektrum hesaplar.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 8 32
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı . E.Kreysig ,Introductory Functional Analysis with Applications,J.Wiley and Sons, Newyork,1987, . B.Musayev ve M.Alp, Fonksiyonel Analiz, Kütahya Kasım 2000.
Yardımcı Kaynaklar . W.Rudin,Functional Analysis,Mc Graw-Hill Publishing Comp.Ltd,Nev Delhi 1973.

Ders ile ilgili dosyalar