Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > THERMODYNAMICS-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
THERMODYNAMICS-I Birinci düzey ME 208 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. ORHAN KEKLİKCİOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. VEYSEL ÖZCEYHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Orhan KEKLİKCİOĞLU
Dersin veriliş şekli Öğrenciler ile birebir konu anlatımı ve soru çözümleri yaparak
Dersin amacı Termodinamik özelikler arasındaki bağıntıları elde edebilmek için saf maddeleri faz değişimleri ile beraber öğretmek ve termodinamiğin birinci yasasını enerjinin korunumu ilkesi ile beraber vermek ve birinci yasanın kapalı ve açık sistemlere uygulanmasını öğretmek.
Dersin tanımı Termodinamiğin temel kavramları, kanunları hakkında sözel ve sayısal bilgilerin verildiği zorunlu ders.

Dersin içeriği
1- Termodinamiğin temel kavramları.
2- Termodinamiğin sıfırıncı kanunu
3- Termodinamiğin sıfırıncı kanunu
4- Saf maddenin özellikleri.
5- Saf maddenin özellikleri.
6- Termodinamiğin birinci kanunu (kapalı sistemler).
7- Termodinamiğin birinci kanunu (kapalı sistemler).
8- Termodinamiğin birinci kanunu (açık sistemler).
9- Yıl İçi Sınavı
10- Termodinamiğin birinci kanunu (açık sistemler).
11- Termodinamiğin ikinci kanunu.
12- Termodinamiğin ikinci kanunu.
13- Entropi.
14- Entropi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Termodinamik kavramını enerji dönüşümü olarak anlama
2- Enerji dönüşümleri ile ilgili günlük mühendislik örneklerinden yararlanabilme.
3- Termodinamik özelikler arasındaki bağıntıları kullanabilme
4- Mühendislik hesaplamalarında termodinamik tabloları kullanabilme.
5- Enerjinin Korunumu ilkesini veya termodinamiğin birinci yasasını anlama ve uygulayabilme.
6- Açık ve kapalı sistemlerle ilgili problemleri çözme.
7- Termodinamiğin ikinci yasasını anlama ve uygulayabilme.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 32
Kısa sınav 2 8
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çengel.A.Yunus, Boles.A.Michael ,Thermodynamics An Engineering Approach
Yardımcı Kaynaklar Ders Notu

Ders ile ilgili dosyalar