Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA İkinci düzey HEM 522 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. YAĞMUR SEZER EFE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖZNUR TOSUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Öğrenciller klinikte ve sahada staj yapmakta ve staj sırasında ilgili konularla ilgili vaka çalışması yapmaktadırlar.
Dersin amacı Klinik ve sahada yaptığı staj ile öğrencinin sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesi, çocuğun fiziksel, sosyal ve psikolojik yönden ve ailesi ile bir bütün olarak ele alınması.
Dersin tanımı Bu derste öğrencilerin HEM 520 ve HEM 521 de kazandıkları bilgileri uygulamada (klinik ve sahada) kullanmaları sağlanır.

Dersin içeriği
1- Klinik uygulama ve vaka tartışması
2- Klinik uygulama ve vaka tartışması
3- Klinik uygulama ve vaka tartışması
4- Klinik uygulama ve vaka tartışması
5- Klinik uygulama ve vaka tartışması
6- Klinik uygulama ve vaka tartışması
7- Klinik uygulama ve vaka tartışması
8- Klinik uygulama ve vaka tartışması
9- Klinik uygulama ve vaka tartışması
10- Klinik uygulama ve vaka tartışması
11- Klinik uygulama ve vaka tartışması
12- Klinik uygulama ve vaka tartışması
13- Klinik uygulama ve vaka tartışması
14- Klinik uygulama ve vaka tartışması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Klinik ve sahada yaptığı staj ile çocuk ve ailesi için sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama beceriler geliştirecek
2- Çocuk ve ailesinin hemşirelik bakımına profesyonel hemşirelik bilincini yansıtacak
3- Çocuk ve ailesinin hemşirelik bakımına kanıta dayalı uygulamaları yansıtacak
4- Çocuk ve ailesine bütüncül bakım verme anlayışını geliştirecek
5- Çocuk ve ailesine yönelik uygun hemşirelik girişimlerini ve eğitimi planlayacak
6- Ekibin bir üyesi olarak rollerinin gerektirdiği faaliyetleri yerine getirecek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 1 3
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 10 8 80
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Çavuşoğlu, H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği II., Sistem Ofset, Ankara, 2013. 2. Potts.,NL., Mandleco, BL., Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, (2nd Ed). New York: Thomson Delmar Cengage Learning. Delmar Thomson Learning Inc., Albany, 2007. 3. Hockenberry, M.J., Wilson, D. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 8th Edition, Mosby Elsevier Inc., St. Louis-Missouri, 2007. 4. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. (Eds) Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013. 5. Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012.
Yardımcı Kaynaklar 1. İnternet (Sağlık Bakanlığı, UNICEF, WHO, UNDP...web sayfaları) 2. ders konularına ilişkin güncel literatür

Ders ile ilgili dosyalar