Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. YAĞMUR SEZER EFE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ÖZNUR TOSUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrenciller klinikte ve sahada staj yapmakta ve staj sırasında ilgili konularla ilgili vaka çalışması yapmaktadırlar.
|
Dersin amacı
|
Klinik ve sahada yaptığı staj ile öğrencinin sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesi, çocuğun fiziksel, sosyal ve psikolojik yönden ve ailesi ile bir bütün olarak ele alınması.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste öğrencilerin HEM 520 ve HEM 521 de kazandıkları bilgileri uygulamada (klinik ve sahada) kullanmaları sağlanır.
|
1- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
2- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
3- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
4- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
5- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
6- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
7- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
8- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
9- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
10- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
11- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
12- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
13- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
14- |
Klinik uygulama ve vaka tartışması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Klinik ve sahada yaptığı staj ile çocuk ve ailesi için sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama beceriler geliştirecek
|
2- |
Çocuk ve ailesinin hemşirelik bakımına profesyonel hemşirelik bilincini yansıtacak
|
3- |
Çocuk ve ailesinin hemşirelik bakımına kanıta dayalı uygulamaları yansıtacak
|
4- |
Çocuk ve ailesine bütüncül bakım verme anlayışını geliştirecek
|
5- |
Çocuk ve ailesine yönelik uygun hemşirelik girişimlerini ve eğitimi planlayacak
|
6- |
Ekibin bir üyesi olarak rollerinin gerektirdiği faaliyetleri yerine getirecek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
1
|
10
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
1
|
3
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
10
|
8
|
80
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
95
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Çavuşoğlu, H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği II., Sistem Ofset, Ankara, 2013. 2. Potts.,NL., Mandleco, BL., Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, (2nd Ed). New York: Thomson Delmar Cengage Learning. Delmar Thomson Learning Inc., Albany, 2007. 3. Hockenberry, M.J., Wilson, D. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 8th Edition, Mosby Elsevier Inc., St. Louis-Missouri, 2007. 4. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. (Eds) Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013. 5. Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. İnternet (Sağlık Bakanlığı, UNICEF, WHO, UNDP...web sayfaları) 2. ders konularına ilişkin güncel literatür
|
|