Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İNGİLİZ EDEBİYATI - I |
Üçüncü düzey |
ELIT201 |
|
3 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MELİH KARAKUZU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. EUGENE STEELE
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım ve Tartışma
|
Dersin amacı
|
17. yüzyıldan günümüze İngiliz edebiyatını öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
17. Yüzyıl İngiltere’de büyük bir kargaşanın yaşandığı dönemdir. İngilizler krallarını öldürmüş, dinsel farklılıklara nedeniyle bir iç savaş yaşamış, köle ticareti gün be gün artmış, bilimsel kültür ortaya çıkmaya başlamış ve İngiliz dili Amerika kıtasına seyahat etmiştir.
Bu ders, 1550-1700 yıllarını kapsayan İngiliz Edebiyatı’na giriş yapacak, önemli şairleri, geç Elizabeth dönemi tiyatrosunu, Jakoben trajedisini ve Restorasyon dönemi tiyatrosunu inceleyecektir. Önemli nesir yazarları ile birlikte tarihi ve kültürel olaylar üzerine yazan birçok yazar da ele alınacaktır.
|
1- |
Giriş: Rönesans
|
2- |
Queen Elizabeth I Elizabethan Poetry -Christopher Marlowe -Sir Walter Raleigh
|
3- |
-Edmund Spenser -Francesco Petrarch William Shakespeare -Sonnets
|
4- |
Elizabethan Drama -Shakespeare, Macbeth, Act I
|
5- |
Jacobean Drama (handout) Sir Thomas More Machiavelli
|
6- |
The English Language to America (handout) Bible Translations John Milton
|
7- |
Vize Sınavı
|
8- |
John Bunyan John Donne
|
9- |
Metaphysical & Cavalier Poets
|
10- |
The Restoration Restoration Drama (handout)
|
11- |
John Dryden (handout)
|
12- |
Samuel Pepys
|
13- |
Tekrar
|
14- |
Genel Tekrar
|
15- |
Telafi
|
16- |
Final
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Tarihsel ve kültürel bağlamda öğrencilere metinleri analiz etmeyi öğretmek.
|
2- |
Edebi metin ve söylemlerin tarihsel ve kültürel bağlamda farklılıklarını öğrenmek.
|
3- |
Öğrencilere, dönemin sosyal ve politik olaylarının dili nasıl etkilediğini öğretmek.
|
4- |
Öğrencilere metin okuma ve anlama konusunda yardım etmek.
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
10
|
100
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
2
|
1
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
2
|
20
|
Ödev
|
1
|
15
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
McDougal Littell, Literature (Available in basement photocopy shop).
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Supplementary Handouts (Available after 4th week)
|
|