Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > TEKNİK YABANCI DİL II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEKNİK YABANCI DİL II Birinci düzey YD 204 Zorunlu 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA TÜRKMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUSTAFA TÜRKMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, Elektrik- Elektronik Mühendisliği öğrencilerinin ; İngilizce okuma, anlama, değerlendirme ve paragraf yazma becerilerini geliştirmelerini, İngilizce teknik terim ve kelime bilgisini geliştirmelerini , güvenilir kaynak konusunda bilinç kazanmalarını , mesleki hayata uygun yabancı dil bilincini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı Mesleki alanda İngilizce okuma, anlama, not alma,özetleme, paragraf yazma ve İngilizce dil kurallarının kullanımı.

Dersin içeriği
1- Okuma ve anlama : Döner bobinli ölçü aleti.
2- Dilin kullanımı: Sinyal alımını tanımlama.
3- Paragraf yazma: Darbe radar sistemi.
4- Okuma ve özetleme: Kameradan ekrana.
5- Okuma ve anlama : Proses kontrol sistemleri.
6- Dilin kullanımı: Direnç değerlerini belirleme.
7- Okuma ve not alma: Propagasyon.
8- Okuma ve anlama: Yarıiletken diyotlar.
9- Dilin kullanımı: Döner bobinli bir ölçü aletinin çalışmasını tanımlama.
10- Dilin kullanımı: Transistör karakteristiklerini tanımlama.
11- Okuma ve özetleme: Modülasyon.
12- Okuma ve anlama: Lojik kapılar.
13- Paragraf yazma: Bir telsiz telefon sistemini tanımlama.
14- Okuma ve özetleme: Doğrultucu devreler. Dilin kullanımı: Grafik yorumlama.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lisans seviyesinde, alanında yeterli olacak düzeyde (European Language Portfolio Global Scale, Level B1) yabancı dil bilgisini kullanabilir.
2- Mesleki alanındaki bilgileri takip edip kullanabilir.
3- Meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisini kullanabilir.
4- Kısa, günlük metinleri açıklayabilecektir.
5- Basit, günlük sohbetlerde kendini ifade edebilecektir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notu (yayınlanmamış)
Yardımcı Kaynaklar Glendinning, Eric H, English in Electrical Engineering and Electronics, Teacher's edition, Oxford University Press,1980.

Ders ile ilgili dosyalar