Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Güney Asya Çalişmalari (y.l) > KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ İkinci düzey Hİ 544 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA AKDAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR.ÖZLEM IŞIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans tipi ders, tartışma
Dersin amacı Günümüzdeki önemi gittikçe artan ve kurumların rakiplerinden bir adım daha öne çıkabilmesi için olmazsa olmaz şartlardan birisi olan itibar, oluşturulması ve korunması uzun vadede özverili çalışmalar isteyen bir kavram olarak dikkat çekmektedir. Dersin kapsamın da ise kurumsal itibarın tanımı, oluşturulma süreci, bileşenleri ve örgütlere sağladığı faydaları irdelenecektir.
Dersin tanımı Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezsiz Yüksek Lisans Dersi

Dersin içeriği
1- Sosyolojik Perspektifte İtibar
2- Kurumsal İtibarın Tanımı
3- Kurumsal İtibarın İşletmeler Açısından Taşıdığı Önem
4- Kurumsal İtibarın İlişkili Olduğu Kavramlar
5- Kurumsal İtibarın İlişkili Olduğu Kavramlar
6- Kurumsal İtibarı Oluşturan Unsurlar (Kimlik, İmaj, Örgüt Kültürü)
7- Kurumsal İtibarı Oluşturan Unsurlar (Kuruma Dizayn, Kurumsal İletişim, Kurumsal Davranış)
8- VİZE HAFTASI
9- Kurumsal İtibarın Oluşum Süreci (Kurumsal İtibarın Tanımlanması)
10- Kurumsal İtibarın Oluşum Süreci (Kurumsal İtibarı Oluşturan Unsurların Belirlenmesi)
11- Kurumsal İtibarın Oluşum Süreci (Paydaş İlişkilerinin Düzenlenmesi)
12- Kurumsal İtibar Yönetimi(Durum Tespiti)
13- Kurumsal İtibar Yönetimi (Kurumsal İtibarın Ölçümü)
14- Kurumsal İtibar Yönetimi (İtibar Yönetimi Stratejilerinin Belirlenmesi)
15- FİNAL HAFTASI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kurumsal İtibar Kavramının Kurumsal açıdan ne kadar önemli olduğunun kavranması
2- Kurumsal İtibar Yönetimine dair teorik altyapı oluşturulması
3- İtibar kavramının tarihsel sürecini anlamak
4- Kurumsal itibarın oluşumunda dış hedef kitlelerin bakış açılarını kavrayabilmek
5- Kurumsal itibarın oluşumunda iç paydaşların katkısını anlamak
6- Kurumsal itibarın kurumsal çıkarlar açısından önemini kavramak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 30 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 45 45
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 45 45
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kurumsal İtibar Yönetimi, Aydem Çiftçioğlu, Dora Kitapevi
Yardımcı Kaynaklar Carmeli Abraham, Anat Feruend, The Relation Beetwen Work and Workplace Attitues and Perceived External Prestige, Salim Kadıbeşegil, İtibar Yönetimi, Mediacat Kitapları, Kurumların DNA'sı İtibar ve Yönetimi, Turgut Karaköse, Nobel Yayın Dağıtım, Sanal Ortamda İtibar Yönetimi, Gamze Er, Cinius Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar