Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEMBRAN PROSESLERİ |
İkinci düzey |
ÇM 434 |
|
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön Koşul Bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NURAY ATEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. NİĞMET UZAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencilere membran ayrıma proseslerin temellerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste öğrenciler membranlar, membran malzemeleri, ve membran ayırma mekanizmaları hakkında detaylı olarak bilgilendirilecektir. Ders, membran bilimi ve teknolojisinin çevresel uygulamaları ağırlıklı olarak verilecektir.
|
1- |
Giriş, Küresel su sıkıntısı ve membran teknolojisine ihtiyaç
|
2- |
Taşınım olaylarının temelleri
|
3- |
Membranların Tanımı; membran malzemeleri; membran malzemesi olarak polimerler, seramik malzemeler ve özellikleri
|
4- |
Membranların türleri ve membran ayırma proseslerin prensipleri
|
5- |
Mikrofiltrasyon ve ultrafiltrasyon membranlar
|
6- |
Nano filtrasyon ve ters ozmos membranlar
|
7- |
İyon değişim membranlar, nanokompozit membranlar ve kullanım alanları
|
8- |
Membran morfolojisini belirlemede kullanılan parametreler
|
9- |
Membranlarda kirlenme
|
10- |
İçme suyu arıtımında membran teknolojisi uygulamaları
|
11- |
Evsel atıksuların ve endüstriyel atıksuların (tekstil, deri, gıda, kimya endüstrisi, vb ) arıtımında ve geri kullanımında membran teknolojisi uygulamaları
|
12- |
Membran Biyoreaktörler
|
13- |
İleri ozmoz
|
14- |
Elektrodiyaliz, memban distilasyon, pervaporasyon ve gaz ayırma prosesleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Membran malzemelerinin ve membran türlerinin ve özelliklerini bilir.
|
2- |
Membran ayırma proseslerinin temellerini bilir.
|
3- |
Evsel ve endüstriyel suların arıtımında ve geri kullanımında membran teknolojisi uygulamalarını bilir.
|
4- |
Çoklu gurup çalışması ile proje yapabilme konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
5- |
----
|
6- |
----
|
7- |
----
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
2- |
Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
|
|
3- |
Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
|
|
4- |
Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
|
|
5- |
Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
|
|
6- |
Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
|
|
7- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
|
|
8- |
Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
|
|
9- |
Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
|
|
10- |
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
|
|
11- |
Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
|
|
12- |
Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
|
|
13- |
Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
|
|
14- |
Uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
|
|
15- |
İdari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
4
|
8
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
2
|
8
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
85
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mulder, Marcel, 1996. Basic Principles of Membrane Technology, Second Edition, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, The Netherlands.
Rautenbach, R. And Albrecht, R., 1989. Membrane Processes, John Wiley & Sons, New York,USA.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Baker R.W. 2004, Membrane Technology and Applications, Second Edition John Wiley & Sons, England
|
|