Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA TÜRKMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA TÜRKMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin, fotoniğin ve lazerlerin temellerini, fotonik ve lazerlerin uygulama alanlarını öğrenmelerini; ışık yayınımı, fotonik yapılar ve lazerler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Elektromanyetizmanın özeti, ışığın elektromanyetik doğası, elektromanyetik optik. Işık-madde etkileşimini. Optiksel rezonatörler. Klasik dispersiyon ve absorbsiyon teorisi. Uyarılmış ışıma. Optiksel yükselteçler. Lazer osilasyon teorisi. Lazer sistemlerinden örnekler.
|
1- |
Elektromanyetizmanın özeti: Diverjans, gradyent, rotasyonel kavramlarının matematiksel ve fiziksel anlamları ile temel EM kanunların özetlenmesi
|
2- |
Işığın elektromanyetik doğası: Kutuplama, dalga modeli ve Huygens prensipleri
|
3- |
Elektromanyetik optik: Işığın elektromanyetik teorisi ve dielektrik ortamlar
|
4- |
Temel elektromanyetik dalgalar, soğrulma ve dispersiyon
|
5- |
Dispersif ortamlarda sinyal iletimi
|
6- |
Dispersiyon ve absorbsiyon: Klasik dispersiyon ve absorbsiyon teorisi
|
7- |
Lorentz and Drude modelleri: Metallerin optiksel davranışlarının incelenmesi
|
8- |
Lazerler: Lazerlerin genel karakteristikleri
|
9- |
Katı-hal lazerleri: Katı-hal lazer teorisi ve katı-hal lazerlerinin günümüzdeki durumu
|
10- |
Lazer sistemleri: Lazer sistemlerinin örnekleri
|
11- |
Yarı-iletken lazerler
|
12- |
Fotonik yapılar: Fotonik bant aralıklı yapılar ve fotonik kristaller
|
13- |
Öğrenci projeleri: Fotonik ve lazer sistemlerine yönelik öğrenci projelerinin sunumları
|
14- |
Öğrenci projeleri: Fotonik ve lazer sistemlerine yönelik öğrenci projelerinin sunumları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Işığın elektromanyetik doğasını tanımlayabilir.
|
2- |
Elektromanyetik optiği tanımlayabilir.
|
3- |
Işık-madde etkileşimini açıklayabilir.
|
4- |
Optiksel rezonatörleri tanımlayabilir.
|
5- |
Klasik dispersiyon ve absorbsiyon teorisini tanımlayabilir.
|
6- |
Uyarılmış ışımayı açıklayabilir.
|
7- |
Optiksel yükselteçleri tanımlayabilir.
|
8- |
Lazer osilasyon teorisini tanımlayabilir.
|
9- |
Lazer sistemlerini analiz edebilir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
7
|
8
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
8
|
16
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları (yayınlanmamış)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) Quimby R. S., Photonics and Lasers: An Introduction, Wiley, 2006. 2) CHANG W. S. C., Principles of Lasers and Optics, Cambridge University Press,2005.
|
|