Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > İNGİLİZCE II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNGİLİZCE II Birinci düzey TUR102 Zorunlu 2 14.00 14.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili İngilizce.
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BÜŞRA ONURSOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Ayşegül GÜRBEDEN, Öğr. Gör. Ayşe YILDIZ, Öğr. Gör. Zeynep KAYHAN.
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yabancı Diller Yüksekokulu''ndan görevlendirilen öğretim elemanları.
Dersin veriliş şekli Teorik.
Dersin amacı Öğrencilerin İngilizce’nin dört temel becerilerini kullanmalarını sağlama.
Dersin tanımı Öğrencilere alt orta seviye düzeyinde (pre-intermediate) okuma, yazma, dinleme ve konuşma olarak İngilizce’nin dört temel becerilerini kazandırma.

Dersin içeriği
1- İyelik sıfatları ve isim cümleleri.
2- Tekil ve çoğul isimler, varlık bildiren ifadeler.
3- Geniş zaman.
4- Yetenek bildiren ifadeler, sıklık zarfları.
5- Sayılabilen ve sayılamayan isimler, miktar belirleyiciler.
6- Geçmiş zamanda isim cümleleri.
7- Sıfatlarda karşılaştırma.
8- Şimdiki zaman.
9- Gelecek zaman.
10- Yakın geçmiş zaman, yakın geçmiş zaman ve geçmiş zamanın karşılaştırılması.
11- Modal fiiller.
12- Gelecek zaman, tanımlıklar.
13- Gelecek zaman, tanımlıklar.
14- Genel tekrar.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Geniş zamanda olmak fiilini (be) olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinde kullanabilir.
2- Tekil ve çoğul isimleri ve varlık bildiren ifadeleri cümle içerisinde kullanabilir.
3- Geniş zamanı olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinde kullanabilir.
4- Sıklık zarflarını ve yetenek bildiren ifadeleri cümle içerisinde kullanabilir.
5- Sayılabilen ve sayılamayan isimleri ayırt edebilir, miktar belirleyicileri cümle içerisinde kullanabilir.
6- Geçmiş zamanda isim cümleleri kurabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 14 168
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 14 70
Ödevler 5 14 70
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 3 14 42
Ara sınavlara hazırlık 3 5 15
Ara sınavlar 3 1 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 3 5 15
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     399
AKTS     16.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 3 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Life- Elementary.
Yardımcı Kaynaklar Essential Grammar in Use.

Ders ile ilgili dosyalar