Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İNGİLİZCE II |
Birinci düzey |
TUR102 |
Zorunlu |
2 |
14.00 |
14.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok.
|
Eğitimin dili
|
İngilizce.
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BÜŞRA ONURSOY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Ayşegül GÜRBEDEN, Öğr. Gör. Ayşe YILDIZ, Öğr. Gör. Zeynep KAYHAN.
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yabancı Diller Yüksekokulu''ndan görevlendirilen öğretim elemanları.
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin İngilizce’nin dört temel becerilerini kullanmalarını sağlama.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilere alt orta seviye düzeyinde (pre-intermediate) okuma, yazma, dinleme ve konuşma olarak İngilizce’nin dört temel becerilerini kazandırma.
|
1- |
İyelik sıfatları ve isim cümleleri.
|
2- |
Tekil ve çoğul isimler, varlık bildiren ifadeler.
|
3- |
Geniş zaman.
|
4- |
Yetenek bildiren ifadeler, sıklık zarfları.
|
5- |
Sayılabilen ve sayılamayan isimler, miktar belirleyiciler.
|
6- |
Geçmiş zamanda isim cümleleri.
|
7- |
Sıfatlarda karşılaştırma.
|
8- |
Şimdiki zaman.
|
9- |
Gelecek zaman.
|
10- |
Yakın geçmiş zaman, yakın geçmiş zaman ve geçmiş zamanın karşılaştırılması.
|
11- |
Modal fiiller.
|
12- |
Gelecek zaman, tanımlıklar.
|
13- |
Gelecek zaman, tanımlıklar.
|
14- |
Genel tekrar.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Geniş zamanda olmak fiilini (be) olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinde kullanabilir.
|
2- |
Tekil ve çoğul isimleri ve varlık bildiren ifadeleri cümle içerisinde kullanabilir.
|
3- |
Geniş zamanı olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinde kullanabilir.
|
4- |
Sıklık zarflarını ve yetenek bildiren ifadeleri cümle içerisinde kullanabilir.
|
5- |
Sayılabilen ve sayılamayan isimleri ayırt edebilir, miktar belirleyicileri cümle içerisinde kullanabilir.
|
6- |
Geçmiş zamanda isim cümleleri kurabilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
|
|
3- |
İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
5- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
|
|
6- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
|
|
7- |
Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
|
|
8- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
|
|
9- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
|
|
10- |
İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
|
|
11- |
Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
|
|
12- |
Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
|
|
13- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
|
|
14- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
|
|
15- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
|
|
16- |
Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
|
|
17- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
|
|
18- |
Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
|
|
19- |
Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
|
|
20- |
Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
14
|
168
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
14
|
70
|
Ödevler
|
5
|
14
|
70
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
8
|
16
|
Kısa sınavlar
|
3
|
14
|
42
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
5
|
15
|
Ara sınavlar
|
3
|
1
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
3
|
5
|
15
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
399
|
AKTS
|
|
|
16.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
3
|
50
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Life- Elementary.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Essential Grammar in Use.
|
|