Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MAKRO İKTİSAT |
İkinci düzey |
İKT 570 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EYYUP ECEVİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. DR. EYYUP ECEVİT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Yüksek lisans düzeyinde makro konular yeniden ele alınmaktadır. Böylece öğrenciler doktora makro ekonomi dersine hazırlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Makro iktisat dersi; üretim, tüketim, yatırım, büyüme modelleri, konjonktür modellerini, fiyat, faiz, enflasyon ve işsizlik konularını iktisadi ekoller bağlamında ele almaktadır.
|
1- |
Makro iktisadı anlamak.
|
2- |
Klasik ve Keysesyen iktisat ayrımı
|
3- |
İktisat okulları
|
4- |
Ekonometri makro iktisat ilişkisi
|
5- |
Makro değişkenlerin ekonometrik analizi
|
6- |
Tüketim modelleri I
|
7- |
Tüketim Modelleri II
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Yatırım modelleri I
|
10- |
Dışa kapalı ekonomilerde IS-LM analizi
|
11- |
Dışa açık ekonomilerde IS-LM analizi
|
12- |
AS-AD Modeli I
|
13- |
AS-AD Modeli II
|
14- |
AS-AD ve BP modeli I
|
15- |
Büyüme modelleri I
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İktisat okullarını öğrenir
|
2- |
Ekonometri iktisat ilişkisini öğrenir
|
3- |
Makro değişkenlerle ekonometrik analiz yapabilir
|
4- |
Tüketim modellerini öğrenir
|
5- |
Yatırım modellerini öğrenir
|
6- |
Büyüme modellerini öğrenir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
4
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
3
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
David Romer, Advanced Macroeconomics, McGraw-Hill, 1996.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|