Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > TÜRK DİLİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK DİLİ I Birinci düzey GK 101 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BÜLENT KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, Anlatım,Sunum
Dersin amacı Yazılı anlatım becerisi kazandırılması, yazılı anlatım türlerinin örneklerle birlikte tanınması ve okuma, seçme zevkinin geliştirilmesi
Dersin tanımı Türkçe yazılı anlatım

Dersin içeriği
1- Dilin tanımı ve önemi
2- Kültür-dil ilişkileri (kültürün tanımı, dil ve kültür ilişkisi; dilin ve edebî metinlerin kültürel boyutları)
3- Yazı dili ve özellikleri
4- Yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar
5- İmlâ kuralları ve noktalama işaretleri
6- Yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı
7- Kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları
8- Seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi
9- Kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları
10- Düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme
11- Çeşitli yazı türleri
12- Makale
13- Makale yazma çalışması
14- Not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri
15- --
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yazılı anlatım becerisi kazanır
2- Yazılı anlatım türlerinin örneklerle birlikte tanır ve okur
3- Eleştirel okuma becerisine sahip olur
4- Farklı edebî türlerde dili kullanma becerilerinin geliştirir
5- Ses, şekil, kelime ve cümle bilgisi konularının işlenen metinlerle ilişki kurularak okuma çalışmalarını uygular.
6- Yazım, noktalama kuralları ve anlatım bozukluklarınu bilir
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar