Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (y.l) > İLERİ KİMYA -I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ KİMYA -I İkinci düzey İFE 523 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MURAT SARAÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT SARAÇOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır
Dersin veriliş şekli Yüz yüze Ders anlatımı, sunu, ödevlendirme
Dersin amacı Bu dersi alan öğrenciler: Kimyanın tarihsel gelişimini; maddenin sınıflandırılması ve özelliklerini; ayırma ve saflaştırma yöntemlerini; kimyasal tepkimeleri, denklemleri ve stokiyometrilerini; anlamlı sayıları; atomun kütlesi, mol kavramı, avogadro sayısı,atom ve atomun elektron yapısını; periyodik cetvel ve periyodik özellekleri; metalleri, ametalleri, kimyasal bileşikleri; asitler ve bazları kimyasal bağları, Lewis yapısını, hibritleşmeyi ve molekül geometrisini, moleküller arası etkileşimleri, sıvıları, katıları, gazları; organik kimyanın temel konularını ve uygulamalarını öğretmektir.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Kimya: değişimin İncelenmesi
2- Atomlar, Moleküller ve İyonlar
3- Kimyasal Tepkimelerde Kütle İlişkileri
4- Sulu Çözelti Tepkimeleri
5- Gazlar
6- Termokimya
7- Termokimya
8- Vize Haftası
9- Kuantum Kuramı ve Atomların Elektron Yapısı
10- Elementlerin Periyodik İlişkileri
11- Kimyasal Bağlanma I: Temel Kavramlar
12- Kimyasal Bağlanma II: Molekül Geometrisi ve Atom Orbitallerinin Melezleşmesi
13- Moleküller Arası Kuvvetler, Sıvılar ve Katılar
14- Çözeltilerin Fiziksel Özellikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersten başarılı olan bir öğrenci, fen bilimleri ile disiplinler arası çalışmalar yaparak, sorun çözme ve uygulamasındaki temel bilgileri öğrenir
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. 3- 4- 5- 6- 7- 8-
2- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
3- Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
4- Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
5- Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
6- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
7- Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
8- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. 9-
9- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
10- Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
11- Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
12- Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
13- Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir
14- Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
15- Fenbilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby (Çeviri Editörleri: Recai İnam, Serpil Aksoy) Palme Yayınevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Temel Kimya 1, Peter Atkins, Loretta Jone (Çeviri Editörleri: E. Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz) Bilim Yayıncılık, Ankara. Genel Kimya 1, Petrucci, Herring, Madura, Bissonnette (Çeviri Editörleri: Tahsin Uyar, Serpil Aksoy, Recai İnam), Palme Yayıncılık, Ankara

Ders ile ilgili dosyalar