Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > HEYKEL ATÖLYE-IV
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HEYKEL ATÖLYE-IV Birinci düzey HEY202 Zorunlu 4 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Tütkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ISMAYIL HUSEYNOV
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ İSMAYIL HÜSEYNOV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Haftalık ders planında belirtildiği akış içerisinde konular işlenir. uygulama yöntemiyle öğrencinin ilgisinin devamı sağlanır. Öğrencilere dönem boyunca verilen ve hazırlamaları istenen projeler sınavlarda puanlarını belirleyecektir. Dersin değerlendirme kriterlerini gösteren tablo ektedir.
Dersin amacı Heykel sanatı mekansal düşünmeyi öğreten bir disiplindir.Aynı zamanda da çevremizdeki nesnelerin öğrenciler tarafından üç boyutlu algılanmasını sağlamaktadır.Canlı modelden yararlanarak yapılan çalışmalar öğrencilere artistik anatominin temel bilgilerini öğrenmelerini sağlar.
Dersin tanımı canlı modelden yararlanarak 4-5 haftalık süreçler içinde heykel çalışmalarının yapılması

Dersin içeriği
1- Dersin amacının anlatılması, modelin duruşunun ve yapılacak olan çalışmanın hareketinin belirlenmesi, iskelet hazırlanmasının anlatılması. İskelet için malzemenin temin edilmesi ve belirlenen duruşa göre iskeletin yapılması
2- Heykelin kütlesinin oranlar göz önünde bulundurularak doldurulması, doldurulduğu zaman genel açılar ve planlar dikkate alınacaktır..
3- Tamamlanmış kütleyi netleştirerek kullanılan modelin anatomik özelliklerinin yakalanması. detayları dikkate alarak çalışmanın ilerletilmesi ve ayrıntılarının oturtulması.
4- Tamamlanmış kütleyi netleştirerek modelin anatomik özelliklerinin yakalanması. Çalışmasının ara değerlendirmesi
5- yeni bir çalışma için gerekli hazırlıkların yapılması (kompozisyonun belirtilmesi,iskeletin hazırlanması)
6- yeni bir çalışma için gerekli hazırlıkların yapılması (kompozisyonun belirtilmesi,iskeletin hazırlanması),çalışmanın kil aşamasının kaba kısmının tamamlanması
7- Çalışmanın devamı
8- VİZE SINAVI . Tamamlanmış kütleyi netleştirerek kullanılan modelin anatomik özelliklerinin yakalanması,ayrıntıların yapılması
9- Canlı model den büyük boyutlu figür çalışması.
10- Çalışmanın devamı
11- Çalışmasının ara değerlendirmesi.
12- Canlı model den büyük boyutlu figür çalışması.
13- Çalışmanın devamı
14- Çalışmanın sonuçlandırılması
15- FİNAL SINAVI
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Heykel alanında teknik bilgilere sahip olma
2- Canlı modelden çalışarak artistik anatomi bilgilerin temellerine sahip olma
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 4 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 28 1 28
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -Rönesans dönemi sanatçıların sanatçıların canlı modelden yapılmış olan çalışmalarının incelenmesi.

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -