Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > ERGONOMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ERGONOMİ Birinci düzey ETM 314 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DERYA HAROĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. DERYA HAROĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı İnsanın fiziksel ve bilişsel yeteneklerini gözönünde bulundurarak çevreyle uyumlu ürün tasarımına giriş.
Dersin tanımı İnsan merkezli tasarıma giriş

Dersin içeriği
1- Ergonominin tanımı, amacı, ve işyeri tehlikeleri
2- İnsan hareketi ile alakalı anatomik kavramlar, iskelet sistemi
3- Kas sistemi ve kas kullanımı için prensipler
4- Kas-iskelet rahatsızlıkları ve mühendislik çözümleri
5- Antropometri
6- Ergonominin biyomekanik temelleri
7- Biyomekanik analiz
8- Vize
9- İnsan-makina sistemleri
10- Çalışma yeri tasarımı
11- Çalışma yeri tasarımında antropometrik data kullanımı
12- Elle malzeme taşıma
13- İş aleti tasarımı
14- Proje sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnsan merkezli analiz yaparak yeni ürünler tasarlayabilir
2- Tasarım problemlerine insan merkezli mühendislik çözümleri üretebilir
3- Ergonomik çalışma alanı tasarlayabilir
4- İnsan-makina sistemlerine ergonomik çözümler üretebilir
5- Ergonomik iş aleti tasarlayabilir
6- Çalışma yeri tasarımında ergonomik prensipleri uygulayabilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notu, Tayyari, F., Smith, J. L. (1997) Occupational ergonomics: principles and applications (first edition). Chapman & Hall
Yardımcı Kaynaklar Dix A.; Finlay, J.; Abowd, G.; Beale, R. (2003) Human Computer, Interaction (third edition), Prentice Hall. Babalık, F. C. Mühendisler için ergonomi işbilim,Dora yayıncılık. Shneiderman, B. (1998). Designing the User Interface: strategies for effective human-computer interactions, 3rd edition, Reading, MA: Addison-Wesley. The human-computer interaction handbook : fundamentals, evolving technologies, and emerging applications / Julie A. Jacko, Andrew Sears, editors. Publication Info.Mahwah, N.J. : Lawrence Erlbaum Associates, 2003.

Ders ile ilgili dosyalar