Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Maliye > MAKRO İKTİSAT I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MAKRO İKTİSAT I Birinci düzey C-İKT203 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri İKT.102 İktisada Giriş II veya İKT.104 Introduction To Economics II
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EYYUP ECEVİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Faik BİLGİLİ, Doç. Dr. Eyyup ECEVİT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik, yüz yüze anlatım
Dersin amacı Bu dersin amacı, hangi tekniklerin ve/veya metotların makro iktisadi analizlerde öğrencilere faydalı olacağını göstermektir.
Dersin tanımı Makro iktisat dersi, temel makroekonomik konuları tanımlamakta ve hangi politik önerilerin bu konuların çözümünde takip edilebileceğini araştırmaktadır.

Dersin içeriği
1- Makro İktisadın Temel Konuları
2- Toplam Harcama Modeli: Toplam talebin bileşenleri, tüketim fonksiyonu
3- Toplam Harcama Modeli: İlaveler-sızıntılar ve toplam planlanan harcamalar
4- Potansiyel Dengesizlikler: Enflasyonist ve deflasyonist açık, çarpan mekanizması
5- Potansiyel Dengesizlikler: Çarpan mekanizmasının enlasyonist-deflasyonist açığa intibakı
6- Potansiyel Dengesizlikler: Toplam arz-toplam talep açığı ve denge GSYİH
7- Maliye politikası
8- Vize Sınavı
9- Para Politikası
10- IS-LM Modeli: IS ve LM eğrisinin türetilmesi
11- IS-LM Modeli: IS-LM modelinde denge ve IS-LM eğrilerinde kaymalar
12- IS-LM Modelinde Etkinlik Politikası: Genişletici-daraltıcı maliye politikaları
13- IS-LM Modelinde Etkinlik Politikası: Genişletici-daraltıcı para politikaları
14- IS-LM Modelinde Etkinlik Politikası: Maliye ve para politikalarında uç durumlar I
15- IS-LM Modelinde Etkinlik Politikası: Maliye ve para politikalarında uç durumlar II
16- Dönem Sonu Sınavları
17- Dönem Sonu Sınavları
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ulusal gelir yaklaşımları ve toplam harcama konularıyla makroekonomik analiz yapar.
2- Sızıntılar ve ilaveler kavramlarının ekonomideki etkisini çözümler.
3- Çarpan mekanizması üzerinden uygulanan politikaların ekonomi üzerindeki etkisini araştırır.
4- Para piyasası, emek piyasası ve mal piyasası ile ilgili farklı politika yaklaşımlarını anlatır.
5- IS-LM modeli bağlamında ekonominin genel dengesinin analiz edilmesinde etkin bakış açısı sunar.
6- Klasikler, Keynezyenler, Monetaristler, Yeni Keynesyenler, Yeni Klasikler yaklaşımlarını anlatır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
2- Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
4- Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
5- Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
6- Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
7- Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
8- Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
9- Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
10- Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
11- İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
12- Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Ünsal, Erdal, Makro İktisat, 10. Baskı, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2013
Yardımcı Kaynaklar -Parkin, Michael, Macroeconomics, Third Edition, Addison-Wesley Publishing Company, New York, 1996. -Schiller, R. Bradley, The Macro Economy Today, Sixth Edition, McGraw Hill, Inc., New York, 1994.

Ders ile ilgili dosyalar