Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mekatronik Mühendisliği (doktora) > OPTİMAL TASARIM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OPTİMAL TASARIM Üçüncü düzey MEM 604 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. RÜŞTÜ AKAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. RÜŞTÜ AKAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik bilgiler verilerek örnek uygulamalar gerçekleştirilmektedir. Öğrencilere ödev çalışmaları verilmektedir.
Dersin amacı Tasarım optimizasyonu kavramlarının tanıtılması, doğrusal programlama ve sayısal yöntemlerin öğrenilmesi, genetik algoritma ile pratik uygulamalar gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Optimum sistemlerin tasarlanması. Tasarım optimizasyonunda temel kavramlar. Optimum tasarım problemlerinin formülasyonu. Optimum tasarım için doğrusal programlama yöntemleri. Sınırlamalı ve sınırlamasız problemler için sayısal yöntemler. Genetik algoritmalar. Pratik uygulamalar

Dersin içeriği
1- Tasarım optimizasyonuna giriş
2- Optimum tasarım problem formülasyonu
3- Temel kavramlar
4- Optimum tasarım kavramları, optimallik koşulları
5- MATLAB ile optimum tasarım
6- Grafik optimizasyonu
7- Optimum tasarım için doğrusal programlama yöntemleri
8- ARA SINAV
9- Sınırlamasız optimum tasarım için sayısal yöntemler
10- Sınırlamalı optimum tasarım için sayısal yöntemler
11- Genetik algoritmalar
12- Doğadan esinli algoritmalar
13- Pratik uygulamalar 1
14- Pratik uygulamalar 2
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tasarım optimizasyon kavramının öğrenilmesi
2- Doğrusal programlama
3- Sayısal yöntemler
4- Genetik algoritmalar
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar