Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > TEKSTİLDE ATIK SU VE ENERJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEKSTİLDE ATIK SU VE ENERJİ Birinci düzey TEKP 306 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUHAMMED İBRAHİM BAHTİYARİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUHAMMED İBRAHİM BAHTİYARİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz-yüze
Dersin amacı Öğrencilerin enerji ve su tasarrufunun gerekliliğini kavramalarını sağlamak. Tekstil terbiye proseslerinde enerji ve su tasarrufu olanaklarını öğretmek
Dersin tanımı Tekstil terbiye işlemlerinde enerji ve suyun kullanım yerlerinin anlatıldığı ve bu bağlamda yapılması gereken tasarrufların gösterildiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Türkiye ve dünyanın enerji ve su bilançoları
2- Enerji terimleri, birimleri ve kaynakları
3- Tekstil sektöründe farklı alt sektörlerde kullanılan enerji miktarları ve çeşitleri
4- Tekstil sektöründe enerji tasarrufuna yönelik zorunluluklar ve program oluşturma
5- Tekstil terbiye işlemlerinde su ve enerji kullanımına giriş
6- Tekstil Terbiye işlemleri için enerji tasarrufu olanakları
7- Tekstil Terbiye işlemleri için enerji tasarrufu olanakları
8- Tekstil Terbiye işlemleri için enerji tasarrufu olanakları
9- Ara sınav
10- Kurutma Makineleri
11- Kurutucular ve kurutucularda enerji tasarrufu
12- Kurutucular ve kurutucularda enerji tasarrufu
13- Yıkama işlemleri ve uygulamaları
14- Yıkamada su tasarrufu
15- Tekstil sektörüne ait atık su profili ve arıtım olanakları
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Enerji terim ve birimleri hakkında bilgi sahibi olmak
2- Tekstil sektöründe enerji tasarrufuna yönelik zorunluluklar ve program oluşturma hakkında bilgi sahibi olmak
3- Tekstil sektörüne ait alt departmanların enerji ve su tüketimleri hakkında bilgi sahibi olmak
4- Tekstil terbiye işletmelerinde enerji tasarruf olanaklarını öğrenmmiş olmak
5- Yıkama işlemleri ve bu esnada su sarfiyatları hakkında bilgi sahibi olmak
6- Tekstil sektörüne ait atık su ve arıtım olanakları hakkında bilgi sahibi olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     138
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tarakçıoğlu I., 1979, Tekstil Terbiyesi ve Makinaları, Ege Üniversitesi Matbaası,
Yardımcı Kaynaklar Çoban, S., 1999. Genel Tekstil Tebiyesi ve Bitim işlemleri, E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma – Uygulama Merkezi Yayını, Yayın No: 10, Bornova-İzmir, 314 s.

Ders ile ilgili dosyalar