Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > İSLAM FELSEFESİ KAYNAK METİNLER I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSLAM FELSEFESİ KAYNAK METİNLER I Üçüncü düzey FDB545 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SALİH YALIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SALİH YALIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Gör. Esranur ORAL
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı öğrencilerin İslam Felsefesi ile ilgili metinleri okuyup, yorumlayabilmelerine kılavuzluk etmektir.
Dersin tanımı Filozoflarımızın İslam Felsefesi ile ilgili metinlerinin okunup, tartışıldığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Ebu Bekir Zekeriyya er-Razi, et Tıbbu'r-Ruhani(1)
2- Ebu Bekir Zekeriyya er-Razi, et Tıbbu'r-Ruhani(2)
3- Ebu Bekir Zekeriyya er-Razi, et Tıbbu'r-Ruhani(3)
4- Ebu Bekir Zekeriyya er-Razi, et Tıbbu'r-Ruhani(4)
5- Farabi, Tenbih ala Sebili's-Saade(1)
6- Farabi, Tenbih ala Sebili's-Saade(2)
7- Farabi, Tenbih ala Sebili's-Saade(3)
8- Ara Sınav
9- Farabi, Tenbih ala Sebili's-Saade(4)
10- Farabi, Tenbih ala Sebili's-Saade(5)
11- İbn Sina, Kitabu'l Hudud(1)
12- İbn Sina, Kitabu'l Hudud(2)
13- İbn Sina, Kitabu'l Hudud(3)
14- İbn Sina, Kitabu'l Hudud(4)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İslam Filozoflarının Eserlerini ve literatüre katkılarını bilir.
2- İslam Felsefesi ile ilgili seçme metinleri okuyup, yorumlayabilir.
3- İslam felsefesi alanı ile ilgili birincil ve ikincil kaynakları kullanabilir.
4- İslam felsefesi alanı ile ilgili bilimsel dil kullanma becerisini artırabilir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ebu Bekir Zekeriyya er-Razi, et Tıbbu'r-Ruhani Farabi, Tenbih ala Sebili's-Saade İbn Sina, Kitabu'l Hudud
Yardımcı Kaynaklar Mahmut Kaya, İslam Filozoflarından Klasik Metinler, Klasik Yay. İstanbul 2003.

Ders ile ilgili dosyalar