Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. TAYFUR BEKYÜREK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, Prof. Dr. Yaşar AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU,Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders teorik olarak haftada 1 ders saatinde verilecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı sütçü ineklerde enfeksiyöz olmayan infertilite nedenlerini sınıflandırarak, infertiliteye neden olan enfeksiyöz karakterde olmayan hususları ayrıntılı olarak inceleyip, öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Sütçü ineklerde enfeksiyöz olmayan infertilite nedenlerinin sınıflandırılması, enfeksiyöz olmayan infertilitelerin klinik ve postmortem görünümleri.
|
1- |
İnfertilitenin tanımı, sütçü ineklerde infertilitenin sınıflandırılması
|
2- |
Genital organların doğmasal yapı bozuklukları
|
3- |
Genital organların edinsel yapı bozuklukları
|
4- |
Sütçü işletmelerde bakım ve yönetim şeklinin üreme üzerine etkisi
|
5- |
Buzağılarda ve boğaaltı düvelerde beslenmenin üreme üzerine etkisi
|
6- |
Sütçü ineklerde beslenmenin üreme üzerine etkisi (1)
|
7- |
Sütçü ineklerde beslenmenin üreme üzerine etkisi (2)
|
8- |
SINAV
|
9- |
Kuru dönem yönetiminin üreme üzerine etkisi
|
10- |
Vücut Kondüsyon Skoru (VKS) ve fertilite arasındaki ilişki
|
11- |
Negatif enerji dengesinin fertilite üzerine etkisi
|
12- |
Isı stresinin fertilite üzreine etkisi
|
13- |
Ayak bakımının fertilite üzerine etkisi
|
14- |
Enfeksiyöz olmayan embriyonik ölümler, abortlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sütçü ineklerde enfeksiyöz olmayan infertilitenin sınıflandırılması
|
2- |
Sütçü ineklerde doğmasal yapı bozuklarının tanımları, klinik görünümleri, teşhisi, tedavisi
|
3- |
Sütçü ineklerde edinsel yapı bozuklarının tanımları, klinik görünümleri, teşhisi, tedavisi
|
4- |
Sütçü işletmelerin kurulum yeri, bu işletmelerin yönetim şeklinin önemi, personel yönetimi, kayıt tutmanın üreme üzerine etkisi
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
14
|
196
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Semacan A., Kaymaz M., Fındık M., Rişvanlı A., Köker A. 2012. Çiftlik hayvanlarında Doğum ve Jinekoloji. Medipress Matbaacılık, Malatya. Youngquist RS. 1997. Current Therapy in Large Animal Theriogenology. W.B. Saunders Co, Philadelphia, Pennsylvania. Ptaszynska M. 2009. Compendium of animal reproduction.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|