Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME |
Birinci düzey |
ETM 473 |
Zorunlu |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. DERYA HAROĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. DERYA HAROĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Ürün tasarımı, geliştirilmesi, ve yönetimi arasındaki ilişkiyi öğretmek; bir takım metodolojilerle operasyonel bir kabiliyet kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Yeni ürün geliştirme prosesi
|
1- |
Yeni ürün kategorileri, yeni ürün geliştirmeyi tetikleyen faktörler, yeni ürün stratejileri
|
2- |
Başarılı inovasyon, yeni ürün verimliliği, yeni ürünlerin kazanmasında kritik başarı etmenleri
|
3- |
Yeni ürün geliştirmede işlevler arası entegrasyon, yeni ürün geliştirme prosesinin tanımı
|
4- |
Fırsat belirleme: pazar tanımlama ve giriş stratejisi
|
5- |
Pazar profil analizi, hedef pazarı belirleme
|
6- |
Fikir üretme: fikir kaynakları, fikir üretme metodları, fikir seçme prosesi
|
7- |
Tasarım: müşteri talepleri, Kano Modeli, konsept testi, algısal haritalar
|
8- |
Vize
|
9- |
Kalite Fonksiyon Yayılımı (KFY) Metodu, KFY''''nin faydaları ve eksiklikleri
|
10- |
Test etme: ürün kullanım testi (alpha testi, beta testi)
|
11- |
Pazar komponentleri testi, ön pazar testi, pazar testi
|
12- |
Pazara sunma: pazarlama ve üretimin koordinasyonu, pazara sunma zamanı, pazara sunma yönetimi, pazara sunmanın izlenmesi
|
13- |
Ürün yaşam döngüsü yönetimi: giriş, büyüme, olgunlaşma, düşüş
|
14- |
Fikri haklar: patentler, ticari markalar, telif hakkı, ticari sır
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yeni ürün geliştirme sürecinin aşamalarını ve bu aşamaların birbirleriyle ilişkilerini kavrar
|
2- |
Yeni ürün geliştirme faaliyetinde görev alan aktörleri tanımlar
|
3- |
Yeni ürün geliştirmenin global ekonomideki önemini bilir
|
4- |
Yeni ürün geliştirme sürecinde endüstriyel tasarımın oynadığı rolü kavrar
|
5- |
Yeni ürün geliştirmede kullanılan birtakım metodolojileri bilir ve uygular
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
|
|
5- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
|
|
6- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
|
|
7- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
|
|
8- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
|
|
9- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
|
|
10- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
|
|
12- |
Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
|
|
13- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
|
|
14- |
Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
|
|
15- |
Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
4
|
6
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
3
|
3
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
113
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Urban, G.I., and Hauser, J.R, 1993, Design and Marketing of New Products, Prentice
Hall Inc; Cooper, R. G., 2011, Winning at New Products, Perseus Books Group
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Crawford, M. & Di Benedetto, A., 2003, New Products Management, McGraw Hill Eductation
|
|