Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME Birinci düzey ETM 473 Zorunlu 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DERYA HAROĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. DERYA HAROĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ürün tasarımı, geliştirilmesi, ve yönetimi arasındaki ilişkiyi öğretmek; bir takım metodolojilerle operasyonel bir kabiliyet kazandırmak.
Dersin tanımı Yeni ürün geliştirme prosesi

Dersin içeriği
1- Yeni ürün kategorileri, yeni ürün geliştirmeyi tetikleyen faktörler, yeni ürün stratejileri
2- Başarılı inovasyon, yeni ürün verimliliği, yeni ürünlerin kazanmasında kritik başarı etmenleri
3- Yeni ürün geliştirmede işlevler arası entegrasyon, yeni ürün geliştirme prosesinin tanımı
4- Fırsat belirleme: pazar tanımlama ve giriş stratejisi
5- Pazar profil analizi, hedef pazarı belirleme
6- Fikir üretme: fikir kaynakları, fikir üretme metodları, fikir seçme prosesi
7- Tasarım: müşteri talepleri, Kano Modeli, konsept testi, algısal haritalar
8- Vize
9- Kalite Fonksiyon Yayılımı (KFY) Metodu, KFY''''nin faydaları ve eksiklikleri
10- Test etme: ürün kullanım testi (alpha testi, beta testi)
11- Pazar komponentleri testi, ön pazar testi, pazar testi
12- Pazara sunma: pazarlama ve üretimin koordinasyonu, pazara sunma zamanı, pazara sunma yönetimi, pazara sunmanın izlenmesi
13- Ürün yaşam döngüsü yönetimi: giriş, büyüme, olgunlaşma, düşüş
14- Fikri haklar: patentler, ticari markalar, telif hakkı, ticari sır
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yeni ürün geliştirme sürecinin aşamalarını ve bu aşamaların birbirleriyle ilişkilerini kavrar
2- Yeni ürün geliştirme faaliyetinde görev alan aktörleri tanımlar
3- Yeni ürün geliştirmenin global ekonomideki önemini bilir
4- Yeni ürün geliştirme sürecinde endüstriyel tasarımın oynadığı rolü kavrar
5- Yeni ürün geliştirmede kullanılan birtakım metodolojileri bilir ve uygular
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     113
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Urban, G.I., and Hauser, J.R, 1993, Design and Marketing of New Products, Prentice Hall Inc; Cooper, R. G., 2011, Winning at New Products, Perseus Books Group
Yardımcı Kaynaklar Crawford, M. & Di Benedetto, A., 2003, New Products Management, McGraw Hill Eductation

Ders ile ilgili dosyalar