Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Vet.farmakoloji-toksikoloji (cum.ort.dr) > HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Üçüncü düzey SÖP 301 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYHAN EKİNCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Ögr. Gör. SEYHAN EKİNCİ AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Hayat Bilgisi dersinin etkili yurttaş yetiştirmedeki önemini kavratmak. Dersin öğretim programını kazanım, beceri, kavram özellikleri yönünden tanıtmak. Dersin öğretimi ile ilgili temel öğretim becerilerini ve öğretim stratejilerini tanıtmak. Öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersi öğretiminde kullanımını öğretmek, uygulamalar yaptırmak. Demokrasi eğitiminin önemini sezdirmek, demokratik yaşayışı davranış haline getirmek
Dersin tanımı Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği .Türkiye’de Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımları Hayat Bilgisi öğretim programının kazanım, beceri, kavram vb özellikleryönünden incelenmesi, programda yer alan temalar ve temaların içerdiği kazanımların sınıflara göre dağılımı.Hayat Bilgisi öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri,ıöğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımına ilişkinçalışmalar-örnekler,.Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı .Hayat Bilgisi dersinde değerler ve demokrasi eğitimi .Hayat Bilgisi Programına ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi etkinlikleri değerlendirilmesi

Dersin içeriği
1- Planlama, kaynak tarama
2- Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelisimi
3- Öğrencilerin gelişim özellikleri ve Hayat Bilgisi öğretimi
4- Öğernme stil ve stratejileri
5- Hayat Bilgisi dersi öğretim programını inceleme
6- Hayat Bilgisi dersi öğretim programını inceleme
7- Hayat Bilgisi dersi öğretim programını inceleme
8- Örnek ders işlenişi ve uygulaması
9- Hayat Bilgisi dersinde kullanılacak öğretim yöntem ve teknikler ve materyaller
10- Etkinlik uygulamaları (ilkelere uygun plan ve ders örneği)
11- Etkinlik uygulamaları (ilkelere uygun plan ve ders örneği)
12- Etkinlik uygulamaları (ilkelere uygun plan ve ders örneği)
13- Hayat bilgisi ders kitapları
14- Hayat bilgisi ders kitapları
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriğini açıklar.
2- Hayat Bilgisi dersi öğretim programının içeriğini tanımlar.
3- Hayat Bilgisi dersinde kullanılacak öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar.
4- Hayat Bilgisi dersi etkinliklerini uygulayabilir.
5- --
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4- Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
5- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
6- Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7- Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9- Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10- Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11- Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı S. Öğülmüş. (Editör) İçin Hayat Bilgisi Öğretimi, Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar Binbaşıoğlu, C. (2003). Hayat bilgisi öğretimi. Nobel Yayın Dağıtım. M. BEKTAŞ ve M. B. HORZUM, Otantik Öğrenme

Ders ile ilgili dosyalar