Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Birinci düzey SÖP 301 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYHAN EKİNCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Ögr. Gör. SEYHAN EKİNCİ AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Hayat Bilgisi dersinin etkili yurttaş yetiştirmedeki önemini kavratmak. Dersin öğretim programını kazanım, beceri, kavram özellikleri yönünden tanıtmak. Dersin öğretimi ile ilgili temel öğretim becerilerini ve öğretim stratejilerini tanıtmak. Öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersi öğretiminde kullanımını öğretmek, uygulamalar yaptırmak. Demokrasi eğitiminin önemini sezdirmek, demokratik yaşayışı davranış haline getirmek
Dersin tanımı Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği .Türkiye’de Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımları Hayat Bilgisi öğretim programının kazanım, beceri, kavram vb özellikleryönünden incelenmesi, programda yer alan temalar ve temaların içerdiği kazanımların sınıflara göre dağılımı.Hayat Bilgisi öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri,ıöğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımına ilişkinçalışmalar-örnekler,.Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı .Hayat Bilgisi dersinde değerler ve demokrasi eğitimi .Hayat Bilgisi Programına ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi etkinlikleri değerlendirilmesi

Dersin içeriği
1- Planlama, kaynak tarama
2- Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelisimi
3- Öğrencilerin gelişim özellikleri ve Hayat Bilgisi öğretimi
4- Öğernme stil ve stratejileri
5- Hayat Bilgisi dersi öğretim programını inceleme
6- Hayat Bilgisi dersi öğretim programını inceleme
7- Hayat Bilgisi dersi öğretim programını inceleme
8- Örnek ders işlenişi ve uygulaması
9- Hayat Bilgisi dersinde kullanılacak öğretim yöntem ve teknikler ve materyaller
10- Etkinlik uygulamaları (ilkelere uygun plan ve ders örneği)
11- Etkinlik uygulamaları (ilkelere uygun plan ve ders örneği)
12- Etkinlik uygulamaları (ilkelere uygun plan ve ders örneği)
13- Hayat bilgisi ders kitapları
14- Hayat bilgisi ders kitapları
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriğini açıklar.
2- Hayat Bilgisi dersi öğretim programının içeriğini tanımlar.
3- Hayat Bilgisi dersinde kullanılacak öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar.
4- Hayat Bilgisi dersi etkinliklerini uygulayabilir.
5- --
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı S. Öğülmüş. (Editör) İçin Hayat Bilgisi Öğretimi, Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar Binbaşıoğlu, C. (2003). Hayat bilgisi öğretimi. Nobel Yayın Dağıtım. M. BEKTAŞ ve M. B. HORZUM, Otantik Öğrenme

Ders ile ilgili dosyalar