Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Japon Dili ve Edebiyati (y.l) > JAPONCA ÖĞRETİMİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
JAPONCA ÖĞRETİMİ II İkinci düzey JDE 514 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Japonca öğretimi için gerekli yöntem ve yaklaşımları öğretmek
Dersin tanımı Japonca Öğretim Yöntemleri

Dersin içeriği
1- Yabancı dil eğitimi olarak Japonca: Tarihi Gelişimi ve çeşitli Bakış açıları
2- Dilbilgisi Çeviri Yöntemi
3- Doğal Yöntem
4- Doğrudan Yöntem
5- İşitsel duyusal yaklaşım
6- İletişimsel Yaklaşım
7- Sessiz Yaklaşım
8- Ara sınav
9- Telkin Yoluyla yaklaşım
10- Bedensel Tepki Yoluyla Yaklaşım
11- Bütüncül Dil
12- Yaklaşımlarla ilgili makalelerin okunması
13- Yaklaşımlarla ilgili makalelerin okunması
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Japonca öğretim yöntemlerini öğrenir.
2- Japonca öğretiminde yöntemlerin önemini öğrenir.
3- Japonca öğretiminde yöntemlerin nasıl uygulanacağını öğrenir.
4- Yöntem incelemesini öğrenir.
5- --
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
2- ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
3- Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
4- Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
5- Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
6- Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Ödevler 12 3 36
Sunum / Seminer hazırlama 7 3 21
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 7 3 21
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Nihongokyoujuhou, Ishida Toshiko, Taishuukanshoten
Yardımcı Kaynaklar Gaikokugotoshiteno Nihongokyouiku, Hatasa Yukiko, Kuroshioshuppan, 2008.

Ders ile ilgili dosyalar