Ön koşul dersleri
|
Bulunmuyor
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GALİP ÖNER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CEVDET KIRPIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, online ve/veya uzaktan.
|
Dersin amacı
|
-Gelişim süreci içerisinde bireylerin ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda bireyi tanıma, kariyer gelişim kuramlarına göre kariyeri planlama ve örgün eğitim sonrası kariyer planlamasında neler yapılabileceğine ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
-Kariyerle ilgili temel kavramlar, kariyer gelişim kuramları, kariyer planlama ve süreci, kariyer planlamada hedef belirleme, özgeçmiş hazırlama, görüşme teknikleri, Öğretmen adayları için kariyer planlama önerileri, öğretmenlikte kariyer olanakları ve planlamaları, Akademik kariyer olanakları ve planlamaları, hayat boyu kariyer planlaması.
|
1- |
Tanışma, ders hakkında bilgi verme, izlence paylaşımı, sınıf kurallarını belirleme
|
2- |
Kariyer ve ilgili kavramlar nelerdir?
|
3- |
Kariyer dönemleri
|
4- |
Zeka ve kişilik
|
5- |
Bireysel kariyer planlaması
|
6- |
Kariyer gelişim kuramları
|
7- |
Kamuda kariyer imkanları
|
8- |
Özel eğitim kurumlarında kariyer imkanları ve
|
9- |
özel eğitim kurumlarının aradığı sosyal bilgiler öğretmeni nitelikleri
|
10- |
Öz geçmiş nasıl hazırlanır?
|
11- |
Özgeçmiş türleri
|
12- |
Mülakat teknikleri
|
13- |
Mülakat simülasyonları
|
14- |
Proje teslimi ve değerlendirmesi
|
15- |
-
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
-Kariyerle ilgili temel kavramları bilir.
|
2- |
-Kariyer gelişim kuramları, kariyer planlama ve süreci, kariyer planlamada hedef belirleme, özgeçmiş hazırlama, görüşme teknikleri hakkında bilgi verir.
|
3- |
-Öğretmen adayları için kariyer planlama önerileri, öğretmenlikte kariyer olanakları ve planlamaları ile akademik kariyer olanakları ve planlamaları, hayat boyu kariyer planlaması hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
12
|
1
|
12
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
65
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yetenek TV, Yetenek Kapısı
|
|