Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
19. YY. RUS EDEBİYATI I |
Birinci düzey |
RDE 209 |
Zorunlu |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Rusça
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LILIYA JANTI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LİLİYA GAZİZOVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
19.yy.Rus edebiyatını biçimlendiren düşünceleri sunmak. Aynı dönemin eserlerini biçim ve içerik açısından değerlendirmek
|
Dersin tanımı
|
19.yy Rus edebiyatının özelliklerinin anlatılması. 19.yy klasik eserleri ve edebi faaliyetler.
|
1- |
19.yy’ın ilk yarısındaki Rus edebiyatının genel özellikleri. Dekabrist ayaklanması ve Rus tarihine ve edebiyatına getirdiği sonuçlar
|
2- |
A.S.Griboyedov’un yaşamı ve sanatı hakkında genel bilgilendirme. Temel eserlerinin değerlendirilmesi.
|
3- |
M.Yu. Lermontov’un yaşamı ve sanatı hakkında genel bilgilendirme. Yapıtlarındaki ve şiirlerindeki romantik motifler. “Zamanımızın Kahramanı” adlı eserinin değerlendirilmesi.
|
4- |
N.A.Nekrasov’un yaşamı ve sanatı hakkında genel bilgilendirme.
|
5- |
N.V.Gogol’ün yaşamı ve sanatı hakkında genel bilgilendirme. Öyküleri ve “Müfettiş” komedisi
|
6- |
N.V.Gogol’ün «Ölü Canlar» romanının değerlendirilmesi.
|
7- |
«Ölü Canlar» eserinin değerlendirilmesi. Genel tekrar.
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
İ.GONÇAROV’un yaşamı ve sanatı hakkında genel bilgilendirme. “OBLOMOV” romanının önemi. “Oblomov” romanının değerlendirilmesi.
|
10- |
“Oblomov” romanının değerlendirilmesi.
|
11- |
F. Dostoyevski’nin yaşamı ve sanatı hakkında genel bilgilendirme.
|
12- |
F.Dostoyevski’nin “Suç Ve Ceza” romanının değerlendirilmesi.
|
13- |
F.Dostoyevski’nin “Suç Ve Ceza” romanının değerlendirilmesi. F.Dostoyevski ve diğer yazarların karşılaştırılması.
|
14- |
yazarlarla ilgili yazılan makalelerin gözden geçirilmesi.Geçmiş konuların tekrarı. Final sınavına hazırlık
|
15- |
Yıl Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Derste öğrenciler 19.yüzyılın ilk yarısı ve ikinci yarısı ile ilgili öncelikle tarihi bilgiler alırlar.
|
2- |
19 yüzyılın sonuna kadar olan dönemdeki yazarları, edebi düşüncelerini, eserlerini de okuyarak ve irdeleyerek öğrenirler.
|
3- |
Derste o dönemin edebi şartlarını daha iyi kavrama imkanı bulurlar
|
4- |
...................
|
5- |
.................
|
6- |
............................
|
7- |
...................................
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
6- |
Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
8- |
Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
9- |
|
|
10- |
Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
11- |
Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
12- |
Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
13- |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
.
|
|
15- |
.
|
|
16- |
.
|
|
17- |
.
|
|
18- |
.
|
|
19- |
.
|
|
20- |
.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
13
|
1
|
13
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
«Евгений Онегин», Александр Пушкин; «Горе от ума», Александр Грибоедов; «Герой нашего времени», Михаил Лермонтов; «Обломов», Иван Гончаров.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
«Пушкин и русские романтики», Г. А. Гуковский; «Статьи о Пушкине, Лермонтове, Гоголе», В. Белинский.
|
|