Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > BİRLEŞTİRME VE SELEKSİYON METOTLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİRLEŞTİRME VE SELEKSİYON METOTLARI Üçüncü düzey VZT 511 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. BİLAL AKYÜZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Davut BAYRAM
Dersin veriliş şekli Ödev, sunu şeklinde Seleksiyon ve Birleştirme Metotları dersinde teorik bilgiye dayalı bir öğrenme metodu izlenecektir
Dersin amacı Bu derste öğrencilere Seleksiyon ve Birleştirme Metotları hakkında bilgi verilir
Dersin tanımı Melezleme ve seleksiyon nedir? nasıl uyugulanır

Dersin içeriği
1- Seleksiyon Nedir?
2- Seleksiyonun Önemi
3- Varyasyon Nedir?
4- Fenotipik Varyansın Unsurları
5- Kalıtım Derecesi
6- Bir Karakter İçin Seleksiyon Metotları
7- Bir Karakter İçin Seleksiyon Metotları
8- Birden Fazla Karakter İçin Seleksiyon Metotları
9- Birden Fazla Karakter İçin Seleksiyon Metotları
10- Erkek damızlıklarda seleksiyon
11- Dişi damızlıklarda seleksiyon
12- Yetiştirme Metotları
13- Saf Yetiştirme
14- Akrabalık
15- Melezleme
16- Melezleme Metodları
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Melezleme nedir
2- Melezleme çeşitleri ve amaçları
3- Hibridizasyon nedir
4- Seleksiyon nedir
5- Seleksiyon yöntemleri
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 4 8 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  yok
İndir  no